Eetbuien

Ik heb vaak eetbuien… Niet omdat k honger heb nee omdat ik gewoon wat wil eten! Wie heeft tips om dat minder te laten worden of dat ik het niet pak?

Drink water wanneer je een eetbui hebt, of ga iets anders doen. Lezen, rennen, een spelletje.
Afleiding.

up

Ontbijt en lunch veeel, maar wel gezond. Dan heb je tussendoor minder honger en dus minder vreetbuien?

Oh, niet omdat je honger hebt maar gewoon zin.
Uhm, haal gezonde dingen in huis, hoef je je minder schuldig te voelen na een eetbui.
Ik had dat vroeger ook veel, maar houd me nu meer bezig met gezond eten en heb bijna nooit meer zo’n bui! En als ik trek heb neem ik gewoon fruit of een boterham ofzo.

Theenks<3

helpt veel water drinken ook?

Eten komt uit verveling soms.’
Of je hebt te weinig voedingswaarden binnen gekregen waardoor je geen verzadigd gevoel hebt.
Google eens op voedsel dat een verzadigd gevoel geeft.

Zal ik doen thenks<3

Het klinkt heel gek, maar ik heb een tijdje gehad dat ik ook gewoon ‘lekkere trek’ had, en als ik dan radio of muziek aanzette dat het dan wegging.

En als je dan zin hebt in iets lekkers kan je ook ipv koekjes, snoep, chocolade en chips dingen eten als fruit, boterham, ontbijtkoek, yoghurt of rozijnen(dat is altijd net snoep vind ik, maar dan gezonder).

Thenks<33

Ja, dit werkt bij mij altijd wel heel erg. Als ik gewoon trek heb, dan pak ik gewoon een glas water. En als je gewoon over de dag verdeelt veel water drinkt, gaat dat “ik-wil-etengevoel” vanzelf weg.

Eet een stevige ontbijt, lunch en avondmaal. Dan zal je sowieso minder trek hebben. Tussendoortjes kun je ook nemen, als ze gezond zijn om de eetbuien tegen te gaan. Neem anders een kauwgom of poets je tanden. Of ga anders iets doen, dit leidt namelijk af!

Oeh, ik heb de tips ook even doorgelezen. (;
Ik heb ook heel vaak last van eetbuien.
Zo heb ik net een zakje chips (125 gram), een stuk chocola en een Snickers gegeten. ):
Maar; met deze tips gaat het vast wel lukken om het af te leren. (:

Ik heb altijd pepermunt op zak. Dan heb je toch iets in je mond, maar je doet er een hele tijd mee.

dat is een goeie!!

ik heb meestal eetbuien als ik uit school kom en probeerde er eigenlijk niet zoveel aan te doen gheheh. ik probeer nu steeds vaker chips te vervangen door fruit en water. ik zeg niet dat het lukt maar ik heb niks te verliezen =D

Kauwgom is inderdaad een goede, dan kan je toch ergens op kauwen, maar je eet niet meer, aangezien je je kauwgompje liever niet meteen weggooit?
Nagels lakken kan je ook doen, want dan kan je niet echt eten, tenzij je je nagellak erbij eet.

Veel drinken, maak lekker thee of iets. Of beperk de eetaanval tot alleen maar fruit.

En herinneren hoe je je voelde na de laatste eetbui! (heel veel buikpijn, spijt etc.)

Gezonde snacks eten :slightly_smiling_face:

Je moet je er gewoon echt een keer tegen verzetten. Ik heb dit ook lang gehad, en toen zei ik in de supermarkt letterlijk in mezelf…hallooooo niet doen!
En…áls ik dan weer flink zat te schransen bedacht ik mij ineens…heb je überhaupt al iets geproefd van wat je in je mond geduwd hebt? Is het nog echt zo lekker?

Kauwgom is overigens niet écht een remedie. Door het kauwen stimuleer je je hersenen, en krijg je zin om te eten;)