eetbuien na anorexia

ik heb sinds kort last van ‘eetbuien’
ik weet niet zeker of het eetbuien zijn maar ik heb
vandaag al superveel op
vanochtend : 2 boterhammen, 2 crackers, 2 paaseitjes, plakje cake
vanmiddag: 1 pisoletje
tussendoor: 1 hard broodje, 3 sneeen brood, 2 paaseitjes
zo: hutspot …

ik baal hier echt van! maar kan ik dit een eetbui noemen?

Als je als middageten maar 1 pistoletje eet dan is het logisch dat je tussendoor nog even je middageten ‘inhaalt’.
Ik noem dit geen eetbui, want vergeleken met mij is het niks wat jij eet.

Ten eerste: wat heeft dit met je titel te maken? misschien kun je iets meer uitleggen? heb je anorexia gehad en ben je nu genezen en heb je nu last van ‘eetbuien’? dat is wat ik er van maak … Ten tweede: ik zou het geen eetbui noemen. misschien heb je gewoon last van hormonen of moet je ongesteld worden? x

Wat bedoel je met je titel?

eh dit eet ik elke dag :’). oke, dat plakje cake eet ik in de ochtend niet, maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Als je nou 50 paaseitjes op had oké… maar ik zie hier niks raars aan, ik heb ook wel eens van die dagen dat ik superveel eet. Als je je minder schuldig wilt voelen moet je gewoon een banaan pakken ipv een plak cake, maar maak je er verder gewoon niet druk om, er zijn andere belangrijkere dingen.

Dit is geen eetbui. Je hebt denk ik gewoon behoefte aan voedsel.

Dit noem ik geen eetbui :’)

Ik vind het erg meevallen. Misshien dingen eten die goed vullend? Bruin brood, ei, yoghurt (griekse yoghurt, dat vult ng beter). Dat is gezond, lekker en voedzaam en dan zit je vol en ga je regelmatiger eten

Volgens mij is het “officieel” geen eetbui, ik dacht dat iets een eetbui genoemd kan worden als je over 3500 calorieen heen zit, maar dat weet ik niet zeker. Maar! Het kan natuurlijk voor jou wel als een eetbui aanvoelen, dat gevoel herken ik heel erg. Wat Beats hierboven zegt vind ik wel een goede oplossing, meer dingen eten die goed vullen!

Als dat al een eetbui is dan weet ik niet wat ik heb…

Dit is volgens mij geen eetbui hoor!
Dat eet ik ook meestal op een dag.

Dit is geen eetbui, maar aan de titel van het topic leidt ik af dat je waarschijnlijk anorexia hebt gehad en dan kan het misschien wel aanvoelen van oei ik heb veel gegeten. Maar dit is best een normale hoeveelheid hoor. Je lichaam heeft gewoon nood aan eten :slightly_smiling_face:

Hoezo balen. Je leeft, daar hoort eten bij. En je eet nog heel gezond en goed ook, niks mis mee. Ik snap niet hoe je hier schuldig over kan gaan voelen, want wat je doet is doodnormaal. Sterker nog, heel goed.

:’) Lijkt me heerlijk, ik zou dat zo ook eten.

Als ik het zo lees, is dat allesbehalve een vreetbui. Maar ik heb ook een anorexiaverleden en als ik het zou doen, zou ik het op dat moment ook beschouwen als een eetbui. Eten zonder nadenken, zou ik zo zeggen.

Hey suusje,
Of het wel of niet een eetbui is daar wil ik niet over discusseren.
Voor jou voelde het in ieder geval niet goed. Of moet ik zeggen voor jou eetstoornis??? Omdat je geen gezond eetpatroon hebt (tenminste daar ga ik maar even vanuit), krijg jij het verlangen om te eten terwijl je eigenlijk wil afvallen. Als je dat ongezonde eetpatroon aanhoud zal je (waarschijnlijk) steeds weer terugvallen in ‘eetbuien’. Daarom moet je gezond gaan eten anders blijf je dus eetbuien krijgen terwijl je dat juist niet wil :slightly_smiling_face:.

Dit is een voorbeeld van een gezond lijstje;
O:2 boterhammen met margarine
1x vlees of kaas
1x zoet
1 beker zuivel
T:Pakje sultana/evergreen/milkbreak o.i.d
1 stuk fruit
1 glas koffie/ thee/ sap
M: 3 a 4 boterhammen met margarine
1x kaas
1x vlees
1x zoet
1 beker zuivel
T:Pakje sultana/evergreen/milkbreak o.i.d
1 stuk fruit
1 glas koffie/ thee/ sap
A:3 a 4 opscheplepels groenten
3 a 4 opscheplepels aardappelen( 4 a 5 stuks), rijst ( ca 100 gr droge rijst) , macaroni (ca 100 gr) o.i.d.
2 juslepels jus/saus
1 stuk vlees (a 100/120 gram)
1 glas sap
1 bakje vla/yoghurt/kwark
T: Pakje sultana/evergreen/milkbreak o.i.d
1 stuk fruit
1 of 2 glazen thee/ sap

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
xxxxxxx

ps. Ik heb een privebericht gestuurd.

Precies wat Doriien zegt!