Eet verslaving?

Hey meiden
Ik zit met een probleem. Ik merk namelijk dat ik steeds meer ga eten, zowel ‘normaal’ eten als snacks. Ik blijf de hele dag door eten of aan eten denken, ook terwijl ik eigenlijk vol zit. Het lijkt wel een soort verslaving.

Heeft iemand tips of ideen wat ik hier tegen kan doen? Ik wil er echt graag vanaf komen. Niet omdat ik dik word ofzo, want dan ben ik totaal niet. Maar ik vind het toch heel vervelend.

Dat heb ik ook gehad, maar het is vanzelf over gegaan…misschien ben je in de groei? sport je veel?

Nee, ik ben al gestopt met groeien… en ik sport ook niet veel. Hopelijk gaat her bij mij ook vanzelf weg.

Hmm… hoelang heb je dit al? Voel je je eenzaam, alleen, teleurgesteld (voeg hier een andere negatieve emotie in)?

Je bedoeld BED?

Ik heb exact hetzeflde. Ik merk dat ik de laatste maanden steeds meer en meer ga eten. Ook eet ik steeds minder gezond eten en meer en meer snacks.

Heb ik ook voor. Kan altijd maar meer en meer eten…
Heb je ook niet veel aan dus gwn Up !!

Zolang je denkt dat het nog redelijk meevalt gewoon nadenken voor je iets eet en anders praten met een dokter of vriendinnen

dat heb ik altijd als ik me verveel, misschien dat dat bij jou ook de oorzaak is? Zo ja: zorg dat je wat te doen hebt, zodat je niet meer aan eten denkt :slightly_smiling_face:

Veel mensen eten veel uit verveling.
Als je met vanalles bezig bent, ga je zoiezo minder aan eten denken.

Probeer als je eet, ook bewust te eten, dus niet voor de televisie of al lezend ofzo.

Idd letten op waardoor het komt, of je minder gaat eten als je ergens druk mee bezig bent of je blij voelt

En als t doorzet ervoor zorgen dat er minder snacks in huis zijn en meer fruit

Oh wat ik bedenk, drink je ook wel genoeg? Want ik heb vaak ook veel meer het gevoel dat ik de hele dag wil eten als ik op een dag te weinig drink. Klinkt raar, is wel zo. (ik heb daar echt vaak last van omdat ik echt heel weinig het gevoel heb dat ik dorst heb)

Hier heb ik dus zegmaar last vast. Ik ga heel veel eten als ik het gevoel heb dat niemand me aardig vind (terwijl dat eigenlijk niet zo is) Of als ik heb gevoel heb dat niemand met me om wil gaan. Maar eigenlijk heb ik best een leuk leven, en ben ik helemaal niet eenzaam of alleen. Maar als ik dus dat soort gevoelens krijg ga ik me helemaal volstoppen.
heb je daar toevallig tips voor [a]?

maaar over jouw probleem. Ik ken wel iemand die dat ook had, maar die is er gewoon overheen gegroeid. Nu heeft ze er geen last meer van

IK HEB DAT OOK dat komt door verveling , als ik me verveel ga ik eten XD enlaat me seggen dt ik in NL ben gebleven en dus is het hartstikke saai en eet chocola popcorn en onregelmatig en allemaal slechte dingen slaap ik teveel uit

Kortom; SUFFFF!!!

Ik heb dat ook, alleen bj mij komt het door de vervelling, de een steekt een sigret op maar ik pak dan een koek een frietje of soep, iig iets eetbaars was in de buurt ligt :slightly_smiling_face:

Ik heb dit ook heel erg.
M’n moeder vindt het ongezond, en zegt dat ik ook echt obsessed ben en bang ben om honger te hebben. Volgens haar praat ik ook altijd over eten, dat heb ik zelf niet eens door trouwens.

Maar ik eet wel vooral als ik honger heb, maar ik kan sowieso geen twee uur zonder eten. Als ik heb gegeten denk ik ook al meteen aan wat ik straks weer ga eten. Hoe het komt weet ik ook niet. Als ik even naar het dorp ga (10 min. fietsen) dan eet ik van te voren 2 boterhammen, voordat ik honger ga krijgen en dan helemaal de heletijd met eten in m’n hoofd rondloop.

Maar eigenlijk kan ik je niet echt helpen, probeer gewoon regelmatig te eten, dat probeer ik ook. Ik eet elke twee uur, maar dat meestal niet zo heel veel. Gewoon twee boterhammen ofzo. Kun je toch de hele dag door eten, zonder dat je écht heel veel eet. En inderdaad afleiding, thuiszitten en vervelen zorgt ook voor dat je gaat eten.

Ik doe het ook. De hele dag door zo’n beetje.
Als ik niet thuis ben of iets doe minder.
Maar als ik thuis ben eet ik bijna aan een stuk door.
Vooral sinds ik gestopt ben met roken.

Echt verschrikkelijk! (bam 3 kilo erbij).
Wat je er tegen kan doen, geen idee!
Proberen fruit ipv snoep te eten denk ik…

Mijn vriend ergerd zich er altijd aan dat als we 's ochtends wakker worden (en nog in bed liggen) ik altijd helemaal ga bedenken wat ik wil eten enz… Hij vind het ook vet vreemd dat ik dat doe…
Maarja, ik heb dan gewoon honger…

ik beeld me in dat ik alles waar ik zin in heb niet lust.
bijvoorbeeld als iemand pralines heeft
en vraagt :‘wil je er een?’
dan zeg ik automatisch : ’ nee, dat lust ik niet.’

na een tijd ga je het echt geloven XD
of het moest alleen werken bij mij =D

omg ik heb echt totaal het omgekeerde sinds een tijdje.
Als ik 1 druif eet zit ik voor de komende 4 uur al vol.
en ik heb totaal geen honger. En als ik aan eten denk
krijg ik spontaan buikpijn.

Ik zou als je iets te eten wilt pakken, fruit of groente ipv. snoep.
En als je honger hebt, gewoon iets lekkers te drinken nemen.
Misschien helpt dat ook wel.

Ik denk ook heel veel aan eten, maar volgens mij eet ik niet echt veel. Althans, ik kan nooit heel veel in één keer op. Wat goed helpt als je zin hebt om iets overbodigs te eten: een goede documentaire. Dat werkt bij mij altijd. Ik hou heel veel van eten, maar voor mij staat een goede docu gelijk aan iets lekkers zoals een pak koekjes. Maar ik hou gewoon van docu’s, en ik weet niet of dat ook voor jou geldt. Zoek anders iets waar je naast eten ook heel veel van houd, en hou je daar mee bezig.

Ik heb er ook last van,dan prop ik me in 1 x helemaal vol…
Dan denk ik ja ik ben toch al dik & laat allemaal maar…
Maar dan heb ik wel echt honger…maar vroeger was ik gewend om 't uit tespugen,ben nu zo blij dat ik daar vanaf ben.
Maar soms moet ik mezelf echt tegen houden :S
En ik wordt steeds dikker…