Eet probleem?

Hee meiden, ik heb even iets raars.

Ik denk van mezelf dat ik een soort van eetstoornis heb. Ik heb 2-3 jaar terug een moeilijke periode gehad, en heb toen heel weinig gegeten. Niet omdat ik het niet wou, ik had gewoon geen honger. Me lichaam (naar mijn idee dan) had nooit zin aan eten, en ik zelf ook niet om dat uberhaupt iets te eten. Ik was toen best afgevallen. Begrijp me goed, ik heb nooit hoeven overgeven ofzo.

Na die moeilijke periode, ben ik weer normaal gaan eten. Of wel gewoon veel opzich, zoals mensen vaak eten op de middelbare. Gewoon snoepen ondertussen enzo.

En daarna heb ik heel lange periode gehad dat ik gewoon absoluut niet tegen drank kon. Ik hoefde maar 1 glas met 3% alcohol te hebben, en ik moest overgeven toen. Ik heb toen best een tijd aangezien hoe ik dat kon verhelpen, maar het was me ook niet gelukt. Ik weet zelf niet precies waarom, maar ik bleef wel doorgaan met drinken.

Daarna, heb ik ook gehad dat ik de ene periode ook weer bijna niks kon eten. Dan werd ik gewoon zo misselijk ervan, en vooral heb ik dit dan bij grote hoeveelheden zoals bij avond eten. Ik kon het soms ook niet binnen houden, en ik had dat ook nog steeds af en toe met drank.

Het is met tijd nu minder geworden, en heb het ook bijna nooit meer met drank. Maar ik heb nog wel vaak dat als ik avond heb gegeten, en ookal eet ik niet heel veel, dat ik dan oppeens zo misselijk word. Mijn hele maag draait rondjes. Ik heb het dan wel onder controle, gewoon even rustig zitten, niet gaan lopen, niks zeggen en dan gaat het meestal ook gelijk weer. En dan de ene week heb ik het vaker in de week, en de andere keer heb ik het ook niet.

Het verschilt bij mij ook altijd heel erg in de week hoeveel ik eet. Soms kan ik echt doen met 1 broodje per dag (en ik eet dan wel meer hoor, maar hoeft niet perse), en de andere keer heb ik wel echt dag en nacht honger.

Ik hoop dat jullie het snappen, maar mijn vraag is dus:
Wie heeft dit nog meer is gehad? En ligt dit echt aan mij?

Ik herken het niet, maar het klinkt niet alsof je een eetstoornis hebt, dan zou je zelf niks willen eten omdat je anders aankomt en dat is niet het geval. Misschien dat er iets mis is met je maag, dat het niet veel dingen aankan. Ik zou echt even naar de dokter gaan want dit lijkt me niet goed !
Succes

Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:
Ik zit er inderdaad al over na te denken als ik er nu meer last van krijg (heb het afgelopen week bijna niet gehad eigenlijk) dat ik dan gelijk huisarts ga inderdaad.

Meer antwoorden of sluit iedereen zich hierbij aan? :stuck_out_tongue:

Het klinkt idd niet als een eetstoornis want bij een eetstoornis wil je niet eten omdat je bang bent om aan te komen, maar bij jou is dat niet het geval ik zou naar de dokter gaan ja.

Het is denk ik sowieso geen eetstoornis. Ik zou er even mee naar de dokter gaan.

Een eetstoornis is het absoluut niet, maar je hebt vast maagproblemen. Naar de dokter gaan en die zal je misschien doorverwijzen naar het ziekenhuis voor onderzoek.

Zoals de andere al hebben gezegd: dokter.
Een eetstoornis is het niet. Misschien werkt het om af en toe iets kleins te eten, in plaats van grote maaltijden? Dan raakt je maag er misschien aan gewend om aan het werk te zijn.

Ja ik zou idd naar de dokter gaan. Als je in die begin periode weinig hebt gegeten kan je maag kleiner worden en heb je minder behoefde aan eten. Dat kan het zijn. Maar ik zou voor de zekerheid toch even naar de dokter gaan. Veel succes.