eet meer dan normaal

Heeii,
Ik had een klein probleempje:
Ik eet de laatste tijd meer dan normaal

door wat kan dit komen?
Ik heb geen stress of wat.

Dit kan zoveel redenen hebben. Groeispurt, menstruatiecyclus, hormonale schommelingen, verveling, gebrek aan volwaardige voeding… Met enkel deze beginpost kunnen we niet zoveel.

Oh oke.
Nou ik was een jaar geleden 15 kg afgevallen. Door sport, groeispurt en minder eten. Later merkte ik ook nadat ik was afgevallen, heel erg moe telkens was en geen energie had. Nu gaat het iets beter, ik eet dus namelijk meer, maar ook meer ongezonder.

Dat is het eigenlijk.

Nouja, als je hiervoor weinig energie had en weinig at en nu meer energie hebt omdat je meer eet lijkt het me dat je dat gewoon nodig had. En ongezond eten is voor veel mensen een ‘probleem’ maar te verhelpen met simpele trucjes: regelmatig eten, goed ontbijten, suikerpieken vermijden etc. Lees de beginpost van het Gezond Afvallen topic eens, ik denk dat je daar al veel aan hebt!

Ik eet de laatste tijd ook veel meer. Kom alleen niets aan wat best gek is, want ik ben ook bijna gestopt met sporten (doe het nog heel af en toe dus). Ik zie hier eigenlijk niet echt een probleem in. Zolang je gewoon veel gezonde dingen eet en niet 10 chocoladerepen ofzo is het toch alleen maar goed. Niets eten als je honger hebt is juist niet goed. Maar constant eten is natuurlijk ook niet goed, ik kan nu bijvoorbeeld gewoon door blijven eten zonder vol te zitten als ik niet zo snel eet, maarja dat doe ik niet want op die manier eet je veels te veel en heb je dat zelf niet eens door.

Bedankt voor jullie reacties!

Ontbijten doe ik zowieso elke dag. En ik heb ook tussendoortjes maar dan wel vaak ongezond, misschien dat ik meer boterhammen moet eten per dag.? Ik eet er nu 4… En avondeten gewoon wat de pot schaft.

Hoe oud ben je? Want als je in je puberteit zit is dit iets heel normaal :slightly_smiling_face:

Je zegt dat je eerder 15 kg bent afgevallen en weinig energie had. Dat komt op mij over alsof je te weinig at, en je nu eet wat je lichaam nodig heeft (meer dus). Maar met ‘veel’ eten is niks mis!

Ik ben 16 jaar.

Hmm ja… Ik ben ook een beetje bang om aan te komen.

Ik eet ook veel meer dan eerst, maar dat komt omdat ik nu veel fitness!

Dan zou ik je niet al te druk maken dat je eetlust verhoogd is, hoort wat bij die leeftijd. Als je echt bang bent bij te komen, probeer dan naar gezonde dingen te grijpen (fruit, groenten,…) wanneer je honger hebt.

Ja, dat ga ik ook dus voortaan doen. Bedankt!

Ik heb al meerdere keren die challenge gedaan maar ik zie een klein beetje verschil.
Terwijl een vriendin van mij net zo vaak heeft gedaan en toch beter verschil ziet.
Is er niks beters? of is er misschien een bepaalde voeding voor een dikkere kont?
Ik heb al op het internet gekeken maar ik kon niet echt iets vinden.

x

Als je vorig jaar vijftien kilo bent afgevallen, is dat ws de reden dat je nu zoveel honger hebt. Plus nog in de groei, enz.

Volgens mij zit je in het verkeerde topic.

oud topic - slotje