Eet ik te weinig?

Hoi guys.
Ik krijg vaak te horen dat ik te weinig eet omdat ik 6 x per week sport (3 x handbal en 3 x hardlopen) Nu vroeg ik me af of jullie ook vinden dat ik te weinig eet.
Ontbijt: 27 gram havermout met water (Dit is door quaker in aparte zakjes gedaan, dus vandaar die afgewogen gram)
Tussendoortje: 1 stuk fruit
Lunch: 1 boterham met kipfilet, 1 boterham met jam
Tussendoortje: 1 stuk fruit
Diner: 1/2 bord groente, 1/4 bord vlees en 1/4 bord aardappels. Meestal neem ik erna nog een klein beetje groente.
Soms eet ik geen tussendoortje na mn lunch omdat ik dan rond die tijd aan het sporten ben en dan neem ik rond half 9 een stuk fruit. Graag wil ik jullie mening horen, hebben jullie misschien nog recepten?

*Ik ben al 6 kilo afgevallen en ik wil nog 4 kilo eraf. Kan het zijn dat ik een jojo effect krijg?*

Ik vind wel dat je met heel weinig ontbijt. De rest van de dag eet ik ongeveer hetzelfde alleen dan ontbijtkoek of crackers ipv fruit als tussendoortje. Vaak eet ik s avonds ook nog wat kwark.

Ik eet zelf te weinig dus ik let even op dit topic :slightly_smiling_face: Mijn probleem is ook dat ik de hele dag door druk bezig ben en daardoor vergeet voldoende te eten. Ik vergeet niet de hoofdmaaltijden, maar wel de tussendoortjes. Ik krijg dan tussendoor wel honger maar dan pak ik even een koekje of denk ik ‘over een uur ga ik toch lunchen/koken’ en dan denk ik er verder niet bij na. Ik heb ook dat ik als lunch even gauw 1 boterham pak maar dit is niet voldoende. En zoals ik al zei, tijdens de dag denk ik er niet echt over na. S avonds wel en dan denk ik fuck ik heb echt weinig gegeten. Heeft iemand tips hiervoor?

Heb jij dit ook of eet jij bewust deze maaltijden en hoeveelheden?

Ik heb wel dat als ik heb gesport dat ik dan denk van ‘Oh over 45 min ga ik toch al avondeten, laat dat fruit na het sporten maar.’ En dan heb ik toch wel honger. Ik heb idd ook soms dat ik 1 boterham meeneem naar school omdat ik dan erna toch ga sporten en dan heb ik weinig calorieen binnen en dan hoef ik minder te rennen.

Ik vind je ontbijt en lunch best weinig. Maar als jij je toch goed voelt is het toch geen probleem? Als jij hier op kan leven en goed kan sporten en niet duizelig wordt ofzo.

Nee klopt, ik word idd niet duizelig. Maar ik had nog een vraag. Ik krijg ongeveer 300 kcal binnen. (Zonder avondeten) En ik als ik 5/6K ren, heb ik het pas verbrand. Dus als ik meer kcal binnen zou krijgen, zou ik minder verbranden omdat ik echt niet meer dan 7K kan rennen. Dus dit zou ik wel moeten eten om blijven af te vallen

Je hebt al een topic over dit onderwerp, deze: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/meiden-en-gezond-zijn.-een-paar-vragen-329128.0.html

Daar is je inderdaad verteld dat je te weinig eet.

Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid voedingsstoffen nodig om gewoon zichzelf draaiende te houden, laat staan dat je dus ook extra brandstof nodig hebt omdat je zoveel sport. De basis metabolisme zal ongeveer rond 1400 liggen. DIT HEB JE ALLEEN AL NODIG OM JE LICHAAM ZIJN FUNCTIES TE LATEN DOEN. Laat dat even op je inwerken.

De kans is erg groot dat je gaat jojo-en ja, op deze manier. Je wilt teveel, te snel.

Daarbij mis je echt enorm veel voedingsstoffen. Waar zijn je eiwitten? Die heb je nodig voor het sporten. Je krijgt maar een minimale hoeveelheid binnen zo. Je krijgt ook nauwelijks gezonde vetten binnen.

Je verbrand ook calorieën de hele dag door he, reken je die er ook bij?
Dat is trouwens onbegonnen werk want dan moet je gaan bijhouden hoevaak je de trap bent opgelopen, hoe lang je hebt geslapen enz.

Dan nog even dit.

Uit je vorige topic maak ik op dat je teveel focust op gewicht.

Neem dit even als voorbeeld:

http://www.woutervanaalst.nl/wp-content/uploads/2013/08/foto.png

Spieren wegen zwaarder dan vet. Meisje rechts ziet er veel strakker uit dan meisje links, maar is wel zwaarder. Om zo te worden heeft ze waarschijnlijk effectief gesport, met daarbij een goed dieet waarbij ze 1. voldoende eet om haar spieren te laten groeien, en 2. voldoende eiwitten heeft om die spiergroei te optimaliseren.

Je eet trouwens nu de hoeveelheid calorieën waar een klein kind niet genoeg aan heeft om goed te groeien. Laat dat ook even op je inwerken.

Ik hoop dat je in gaat zien dat je ongezond en onverstandig bezig bent zo. En dat je niet weer adviezen negeert, zoals bij je vorige topic.

Verder raad ik je aan om je aan te sluiten bij een van de topics hier, zoals ‘fit voor de zomer’ of ‘gezond afvallen’ topic, waar je feedback krijgt en lekker mee kunt praten. Moet je wel open staan voor feedback.

Maaltijden plannen. Desnoods een wekker zetten. Van te voren genoeg boodschappen doen en met je meebrengen. Maak bijvoorbeeld een broodtrommel/tupperware doos van te voren met belegde boterhammen, fruit en noten. Zeker fruit en noten zijn zo ‘weggehapt’.

Eerlijk gezegd kan ik niet begrijpen hoe jij nog zo veel kan sporten. Je eet echt heel erg weinig. Met jouw beweging is het beter om het dubbele te gaan eten.
Ook raad ik je aan zuivel aan je dagelijks voeding toe te voegen. Je krijgt nauwelijks eiwitten binnen en die heb je nodig bij het sporten en überhaupt om je lichaam goed te laten functioneren.
Als je wilt afvallen moet je echt meer gaan eten (hoe raar dit ook klinkt).

Dankjewel!