Eerste stage dag

Hoi,

Vandaag heb ik mijn eerste stage dag en ik ben enorm zenuwachtig. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ik ga namelijk stage lopen bij een woongroep waarvan de mensen die daar wonen autisme hebben. Ze zijn ongeveer van mijn leeftijd (18-24).

Mijn stagebegeleider zei dat eigen initiatief heel erg belangrijk is. Maar wat kan ik nu al vragen op mijn eerste stage dag (wat ik dan kan doen)? De mensen die er wonen zijn niet altijd aanwezig waardoor het dus ook stil kan zijn, en ik dus soms niks te doen heb.

Hoe ging dat bij jullie? En wat zouden jullie doen als je niks te doen hebt op je stage maar je toch iets wilt doen dat met je stage te maken heeft?

Eigen initiatief is vaak belangrijk op een stage. Maar daar zou ik mij nu niet druk om maken. Stel je sociaal op, kijk rond, vraag of je iets doen kan, maak contact met zowel je collega’s als met de cliënten. Dan komt het vast goed, op je eerste stage dag hoeft niet alles meteen perfect te gaan, maar stel je vooral open op.

Het komt vast goed (en wat mij anders helpt ‘zo niet dan toch’). Succes vandaag. =)