eerste schooldag rampen!?

Ik zou wel eens willen weten hoe jullie eerste schooldag in de middelbare school is verlopen?
Met problemen of precies zoals je het had verwacht?
maakte je direct al een blunder?
was je direct het lievelingetje van de leerkrachten?
was je nerveus alvorens je naar school vertok?

ik weet t niet meer :crazy_face:

Dat is wel 4 jaar geleden maar ik kan me denk ik nog wel wat herinneren. We hadden dus kennismakingsdag gehad, voor de vakantie. Toen was ik al gelijk dikke vriendinnen met een meisje die nu nog steeds een van mijn beste vriendinnen is. Ik zat ook bij een vriendin in de klas die ik al sinds de creche ken dus ik vond het niet echt eng ofzo. En met die vriendin hadden we ook al vrienden gemaakt met een jongen die bij ons in de klas zat, omdat hij echt heel dicht bij ons woonde. Kortom, ik was totaal niet nerveus en had er zin in.
Toen begon de eerste les. Die verliep zoals alle lessen in de eerste week, je moet je bij iedere leraar gaan voorstellen en wat over jezelf vertellen. Zo leerden we elkaar dus ook wel kennen.

Verder kan ik me niet herinneren dat er een ramp is gebeurt bij mij. Of een blunder gemaakt…

Ik weet het ook niet meer, heeft blijkbaar niet veel indruk op me gemaakt :’)

Mijn eerste schooldag op de middelbare school, phoe, das nu zo’n 8 jaar geleden.
Ik vond het enorm spannend en fietste met al m’n oude klasgenootjes die ook naar die school gingen, de eerste ochtend daar naartoe.
We bleven bij elkaar in de aula, dus dat voelde vertrouwt.

In mijn nieuwe klas deden we kennismakingsspelletjes en maakten we in de loop van de week een verjaardagskalender.
We moesten dansen voor onze ouders en dat versterkte de klassenspirit.
Was een hele leuke week en daarna kon het echte werk beginnen.

Ik maakte geen blunders en had snel nieuwe vriendinnetjes.
Het stelt niets voor hoor.

natuurlijk heb ik iets fout gedaan; ik was vergeten in welke klas ik zat en zat in de verkeerde zoiets, moest ik na een half dag naar mijn echte klas en iedereen was daar al vriendjes zeg maar :’).
zat ik daar zo; ooh. shit. echt weer iets voor mij

tjaa.
was achteraf niet zo heel erg maar op dat moment schaam je je dood want ik was de enige die het fout had xD

Je moet je er echt niet te veel zorgen over maken hoor. En zelfs al maak je een blunder: het valt allemaal wel mee. Gewoon onmiddellijk mensen aanspreken enzo en het komt wel goed.

ik ben ook helemaal niet bang ofzo,ik ken er al bijna iedereen van m’n broer,het zijn maar 2 jaren op 1 school,gezellig dus…

1e kennismaking van de middelbare…

Ik had zooon zweetplekken onder mijn armen… :rage:

De allereerste dag.
Mijn vriendin en ik wisten niet waar de uitgang zat, we moesten helemaal langs de praktijkvleugel. Dus toen gingen we (zonder dat we het wisten) door de bovenbouw uitgang! :stuck_out_tongue:
We kregen wel een paar opmerkingen, zo van. ‘Hee, dit is niet voor kleintjes’
:stuck_out_tongue:

HAHAHAH ik had toen een enorme rode rugzak zo’n brugger rugzak :blush:
en iedereen beukte enzo.
En volgens mij zag ik er ook niet uit XD

Wow dat is al 8 jaar geleden…nee daar weet ik echt niks meer van.

Hmm…
Ik herinner me niet zo veel meer, het is nu 3 jaar geleden, maar het was allemaal gewoon heel soepel. Beetje kennis maken met de klas en de school… verder niet zo veel. Ik herinner me wel dat van die oudere kinderen [1 jaar ofzo -.-] heel kinderachtig gingen roepen: *pieeepp*. Echt, als ik ze nu nog zie dan lach ik ze gewoon uit :’) Ze dachten gelijk dat ze groot waren in de 2e. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik weet het niet meer, maar ik weet wel dat ik het leuk vond en geen blunders oid had

iel vreselijk lelijk,
ik stonk had mn bjornborg shirt aan, helemaal zweten enzo. echt lelijk ding,
mn haar was vet, blabla
toen was ik echt nog zo’n groep achter HAHAHAHA geweldig,

Ik weet het niet meer zo heel goed, ik herinner me alleen dat we de tweede dag naar de Ardennen gingen en dat dat heel gezellig was. En dat ik een enorme rode Kipling tas had. xD

Ik weet het niet meer, ik vond het wel grappig geloof ik.

Oh, ik weet nog wel dat de halve school me heel raar aankeek toen blijkbaar als een lopend vuurtje door de school gegaan was dat ik nog maar negen was.

Ik weet het nog wel, we moesten op de bassischool altijd van onze fiets afstappen en ermee lopen op het schoolplein, ik weet nog dat wij dat daar ook deden, en dat iedereen keek van; Oh Em Gie.
En dat ik en een vriendin gelijk stapel waren op een jongen uit onze klas, maar waarheid is waarheid hij is nog steeds knap.

9? Wow, dat is wel jong ja. Maar ja, wij hadden op school ook een meisje die 9 of 10 was ofzo toen ze naar de eerste ging. Voor mij is het al 8 jaar geleden, ik was toen 11, en ik weet niet meer zo goed hoe en wat. Ik zag er in ieder geval niet echt super uit, ik was nogal en buitenbeentje, maar ik had wel genoeg mensen waar ik mee omging, dus het was wel te doen allemaal.

ik heb gisteren een rugzak gekocht voor het middelbaar

http://www.dakine.com/girls/packs/girls-drafter/

deze maar dan zonder dat bruin ding ervoor