Eerste schooldag, nieuwe school

b hlib;

ik ken hett,
ik had het precies hetzelfde toen ik in de 2e naar niemandsland verhuisde.
dit jaar kwamen er ook nieuwe mensen in mijn klas, ik ben gewoon met ze gaan praten, niemand adners deed het, hoop voor jedat ze daar anders zullen zijn.
maar in ieder geval,
wees gewoon jezelf, je maakt vast wel vriendinnen :slightly_smiling_face:

Wees jezelf, maak een praatje met ze en dan mogen ze je vast wel, succes :slightly_smiling_face:

jaa hoop het hihi bedankt xxx

jaa maar toch, als je daar alleen loopt in een onbekende school! Maarja gewoon die 1e dagen overleven lol xxxxx thanks

ik wou dat ik die kans had om een hele nieuwe start temaken:’)
niet dat ik nu niet blij was met mijn middelbare schooltijd, integendeel zelfs haha, alleen ik had wel sommige dingen liever anders zien lopen… :slightly_smiling_face:

Ik moet ook in m’n eentje naar een andere school, vind het dood eng…

Ga je toevallig naar Baken Park? Daar zitten leuke mensen in de 4de!

Komt vast wel goed! gewoon een praatje maken met iemand die je aardig lijkt en die stelt je dan wel voor aan andere mensen. :slightly_smiling_face: Heel veel succes in ieder geval!

Gek genoeg is er altijd nog wel iemand die nieuw is en alleen komt.
En dit is a part of growing up. Er zullen nog genoeg momenten komen dat je alleen bent en nieuw. Zoals baantjes, schoonfamilie en later met andere gelegenheden.
Verman je en go for it. Hoofd omhoog, rechte rug en gewoon naar binnen gaan.
Ze zoeken echt wel contact met je.

KatyLouboutin survivaltips :

1. Trek een supercoole outfit aan.
  2. Bedenk dat je niet de enige bent die nieuw op die school is, misschien zitten er kinderen bij je in de klas die in hetzelfde schuitje zitten…
  3. Zie je iemand alleen zitten in de kantine? (Jij had dat ook kunnen zijn) Ga gewoon bij diegene zitten, en begin met vraag in welke klas hij of zij zit. Of vraag of hij of zij ook nieuw is op school. Diegene zal eerst wel verlegen reageren, maar praat toch verder. Als mensen zien dat jij gemakkelijk een praatje maakt met iemand, zullen ze dat ook sneller met jou maken.
  4. Wees niet verlegen of zenuwachtig, of verberg het. Loop zelverzekerd. En zorg dat mensen niet merken dat je je meer optut dan anders.
  5. Stel, je word echt gespest, dan kun je naar de mentor gaan, ofzo. En als het pesten op school begint, sluit dan je hyves profiel af voor onbekenden, anders gaan ze cyberpesten. En als je gepest word, dan heb je in ieder geval iemand naast je zij(diegene van tip 3) En wees gewoon brutaal tegen die bitches, dont be shy.

xx

bedankt iedereen! Ben al minder zenuwachtig, we zien het wel! xxx

gf

Succes!

GOODLUCK !

Hoe is het gegaan?

b.jlb