eerste schooldag/kenningsmakingdag

ik ga bijna naar de brugklas maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen nou ja zo erg is het nou ook weer niet…

mijn vraag: hebben jullie nog tips voor mij die jullie als middelbare scholieren weten? :sunglasses: :upside_down_face:

thank you!!!

Wees sociaal en spontaan dan komt alles goed (:

Inderdaad, wees sociaal en bedenk je ook dat er altijd nog meer mensen zijn die ‘alleen’ komen. Je krijgt vanzelf wel aansluiting als je je daar ook voor open stelt.

DANKJE!

DANKJE!!!

Tips voor de brugklas:

• Kluisje gebruiken anders heb je een hele zware tas
  • niet rennen op de gang
  • zorg (vooral de eerste week(en) dat je optijd op school bent, scheelt veel stress met lokalen vinden etc haha
  • gebruik een planner voor je huiswerk
  • zorg (vooral) dat je in het begin van het schooljaar al goede punten haalt, want als het aan het einde dan niet zo lekker loopt kun je makkelijk over
  • en wees sociaal

Succes! X

Bedenk dat iedereen er vreselijk tegenop ziet, ook al laat niet iedereen het zien. Verder gewoon jezelf zijn en interesse tonen in je klasgenoten, dan komt het wel goed. :slightly_smiling_face:

Wees sociaal inderdaad. Niet al te schuchter, weet je, vinden mensen niet leuk zou ik zeggen :stuck_out_tongue: Ga lekker mee in een gesprek als er tegen je gepraat wordt maar laat het niet gedwongen zijn, zeg maar.

En focus je niet te veel op school… Dat kan altijd nog, later op de dag. Doe er zeker wat aan maar focus ook zeker op het sociale aspect… Anders gaan het 4/5/6 lange jaren worden

Wat betreft kluisjes. Bij ons op school staan er 3 opgestapeld en dan heel veel rijen naast elkaar. Je kan het beste een kluisje hebben in het midden en aan het einde van zo’n rij want dan kan je het er het beste bij. Zeker niet te hoog. Mijne zat eerst het hoogst en met gym kreeg ik mijn zware tas er niet in omdat ik niet zo heel groot ben. Heb nu een ander kluisje.

Zet een bakjes of doosje ofzo in je kluisje voor spullen zoals maandverband. En eentje voor toetsen ofzo die je terug krijgt.

Doe vooral veel in je kluisje. Draag alleen vakken van voor de pauze mee. Je tas is zwaar.

-Probeer sociaal te zijn en open te staan voor iedereen, wat niet altijd gemakkelijk is. Ik kijk zelf altijd eerst de kat uit de boom en met mij is het ook goed gekomen!
-Wees jezelf en ga je niet anders voordoen om in dat ene groepje te passen.
-Heb respect voor docenten; je zit er nog een aantal jaren mee op school.
-Vergeet nooit je gymkleding, dan moet je leenkleding aan (op mijn school dan) en dat is echt heel ongemakkelijk.
-Vergeet je boeken niet te wisselen! Mij is al een aantal keer overkomen dat ik net in het lokaal zat en ik als een haas weer naar mijn kluisje moest.
-Doe echt goed je best en vooral aan het begin van het jaar: aan het begin is het makkelijk en als je dan goede cijfers haalt kun je door het jaar heen lagere cijfers halen en dan alsnog een goed gemiddelde hebben. Ook maak je gelijk een goede indruk bij docenten als je gelijk goed meedoet en dat is alleen maar fijn :wink:
-Koop een stevige tas en zorg dat je al je spullen altijd bij je hebt.

Succes! :slightly_smiling_face: