Eerste poging seks is niet gelukt, wat nu?

Dit weekend kwam mijn lange afstandsvriend voor een weekendje.
We hadden eerder nog geen seks gehad en aangezien we elkaar door de lange afstand heel weinig zien, was het nu wel het moment.
Eerst en vooral had ik op dat moment juist een tussentijdse bloeding doordat ik veranderd ben van pil wat echt een serieuze tegenvaller was, maar het was niet zo hard als bij een normale menstruatie dus daar hebben we ons niet al te veel van aangetrokken.
Probleem was dat ik het gevoel had dat ik niet zo goed opgewonden geraakte in die zin dat ik moeilijk nat werd om het zo te zeggen… Ik heb daar bij masturbatie niet veel last van. Misschien komt het door de nieuwe pil of misschien door de stress/spanning dat ermee gepaard ging omdat het mijn eerste keer was. Maar dit had als gevolg dat ik pijn had toen hij mij vingerde en toen probeerden we ook echt penetratie maar dat lukte gewoon helemaal niet. Hij kon er gewoon niet in! Nu ben ik echt heel erg bang aan het worden dat ik abnormaal ben of misschien vaginisme heb (mijn grootste angst!). Maar heeft iemand iets gelijkaardigs mee gemaakt of tips? Ik hoop echt dat het goed komt en ik normaal seks ga kunnen hebben, want vind dit toch wel belangrijk…

Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. Maar om op je vraag te antwoorden, ik heb helemaal hetzelfde meegemaakt als jou. Ik wil je niet bang maken, maar bij mij heeft het ook wel maanden geduurd… ongeveer 9 maanden. Nogmaals, ik wil je echt niet bang maken maar ik vertel je even mijn situatie.
Ik dacht echt dat het ging lukken enzo want we waren beiden opgewonden, maar al snel bleek dat het ons niet ging lukken. Na een paar keer ging het nog niet. We hadden ook al tips gelezen op het internet en ‘vaginisme’ kwam al snel aan bod. Maar dat wil niet zeggen dat je nooit seks kan hebben! Waarschijnlijk ben je veel te gestresst zoals je zelf zegt :wink: Ik was ook heel gestresst en was toch wel bang. Ik vertrouwde mijn vriend wel, maar ik ben altijd bang om mij bloot te geven. Letterlijk en figuurlijk. We zijn zelfs bij een dokter langs geweest en ook die verzekerde ons dat ik waarschijnlijk te veel gestresst was. We moesten ons meer ontspannen. Na al die maanden begon het wel frustrerend te worden… maar seks is niet ALLES in een relatie. Onze relatie was al zo hecht :slightly_smiling_face: Uiteindelijk lukte het wel na 8 maanden, maar het was verschrikkelijk. Veel pijn en bloed, ik ga je niet alle details vertellen tenzij je daar uitdrukkelijk om vraagt. Ik was zo bang dat we het een tijdje niet gedaan hebben maar na een maand lukte het wel :slightly_smiling_face: Zie je, het heeft echt zijn tijd nodig. Ik zou je geen zorgen maken! Praat er veel over met je vriend, dat helpt echt :slightly_smiling_face: Als je nog vragen hebt ofzo mag je ze altijd stellen :slightly_smiling_face:

Ik zou niet meteen het ergste denken. Bij mij ging hij er de eerste keer ook niet in. Hij heeft mij dan eerst rustig gevingerd en zo steeds een vinger erbij. Na een tijdje toen dat wat vlotter ging hebben we het nog eens geprobeerd en lukte het wel. Dus ik zou gewoon proberen rustig te blijven en je niet te veel focussen op het lukken van seks.

Bij mij ging het de eerste keer ook niet makkelijk, en deed het best wel pijn. Niks om je zorgen over te maken dus, gewoon rustig blijven proberen en probeer de lat voor jezelf niet te hoog te leggen.

Ik heb dit ook gehad! Precies dezelfde zorgen… Had bij mij te maken met hoe nat ik was etc. Nu lukt het me namelijk wel gewoon en eerst lukte het bij mij ook niet

Bij ons was het met glijmiddel (speeksel kan ook) uiteindelijk wel gelukt, lukte bij mij de eerste keer ook niet. Toen ging het wel makkelijk :flushed:

Het nog een keer proberen. Dat het de eerste keer niet lukt is best normaal.

Het klinkt voor mij gewoon alsof je niet opgewonden was en veel te gestrest. Dan is het vrij normaal dat het niet lukt! Leg jezelf niet zo’n druk op, en misschien is langzamer aandoen gewoon beter. Begin met uuuuitgebreid voorspel, massages, dat soort ongein. Dan word je vanzelf wel opgewonder!

Je strest waarschijnlijk te veel en het komt echt wel goed! Je hoeft echt niet bang te zijn en ik heb een tip voor je: Gebruik glijmiddel!

Bij mij kan er ook niks in als ik geen glijmiddel gebruik, maar met lukt het wel. Ja, dan duurt het ook nog 2 tot 5 min voordat ik wijd genoeg ben om hem er helemaal in te krijgen, maar het lukt wel!

Zeg ook tegen je vriend dat ie hem er rustig, stukje voor stukje in doet en hem er niet gelijk induwt. Dat scheelt ook veel. Ik bedoel eigenlijk zo er een beetje in, er weer uit, een beetje verder erin, er weer uit (of net op het randje) en zo verder. Want dan wordt het vocht verplaatst en dan glijdt ie er gemakkelijker in en doet het minder pijn.

Maak je geen zorgen, mijn eerste keer ging precies zo. Ik was gewoon te droog en ‘gesloten’ zegmaar. Mijn ex was toentertijd al ervaren en wisselde van standje, namelijk ik op mijn rug met mijn benen in mijn nek. Op deze manier ‘trek je alles wat strakker’. In combinatie met wat glijmiddel/speeksel ging het prima! Daarna wordt je vanzelf wel nat. :cold_sweat:

Bij mij was het ook zo, echt gewoon een paar keer moeten proberen voordat het lukte :’) We gebruiken nu ook wel glijmiddel omdat het soms nog wel pijn doet omdat hij nogal groot is, of ik klein kan ook ofc.
Maar dat hoeft natuurlijk niet bij jou zo te zijn. Het is gewoon heel normaal dat het de eerste keer, of keren, wat lastig gaat. Dus gewoon blijven proberen.

Mijn eerste keer deed ook best pijn. Lukte uiteindelijk wel, na 3 keer proberen met een paar uur ertussen. Besteed genoeg tijd aan voorspel, heel belangrijk voor meisjes.