Vorig schooljaar was voor mij een makkie, ik leerde af en toe niet, haalde soms een slechte cijfer, dan leerde ik weer mega goed, haalde hoog cijfer, en mijn gemiddelde ging weer vooruit. Oftewel dat jaar had ik wel overleefd, ik zat toen in havo/vwo. En ik mocht dus overgaan naar VWO (waar ik nu dus in zit), en ik ben er echt zo enorm blij mee! Maar ik leer nog steeds verkeerd de proefwerken/andere toetsen (ik leer namelijk de dag ervoor ) en ik weet dat dit enorm slecht is, dus ik wil het de komende 3 periodes helemaal goed gaan doen, mijn huiswerk netjes inleveren, vragen om hulp (als ik iets niet snap), minimaal 3 dagen van te voren beginnen met leren… Enz. Maar zijn er misschien nog andere manieren? Om het jaar wat makkelijker en beter te maken, bijv. leertips, huiswerk-maak-tips, aantekeningen-tips, concentratie-tips, hoe ik me hierop moet voorbereiden, plannen etc.
Ik heb voor mezelf ook wel al wat motivatie plaatjes gedownload, met trucjes enzo… Maar ik vroeg me af of jullie nog ‘survivaltips hebben’ (sorry ik moest even denken aan die serie op nickelodeon)
DUS
Ik ben een hopeloos meisje die het goed wil aanpakken maar nog niet echt een idee heeft hoe…
HULPPP!