Eerste menstruatie? Of gewoon niet

Heey,
Ik weet niet of dit eigenlijk bij het grote menstruatie topic hoorde of niet maar zo ja verwijder ik dit wel.
Een maand ong geleden DENK ik dat ik mijn regels kreeg.Ik had toen de eerste dag (in de avond zag ik het) een soort donkerrood/bruin goedje in mijn onderbroek zitten.De volgende (4) dagen waren er echter weinig sporen,het waren meer een aantal vlekjes lichtbruin/bruinig.
Nu dacht ik toen dus dat dat mijn eerste menstruatie was,maar vandaag zou ik dan weer mijn regels moeten krijgen maar die heb ik niet.Was het mijn eerste wel? Het is ook zo dat ik volgende week ga zwemmen dus ik wil het echt wel weten.

Ik denk wel dat dat je eerste menstruatie was. In het begin kan het nog heel erg onregelmatig zijn, dus het is moeilijk te zeggen wanneer je volgende keer is. Dat kan volgende week zijn, maar ook net zo goed pas over 4 maanden. Ik zou gewoon altijd maandverband/tampons meenemen, dan ben je altijd goed voorbereid.

De eerste keren ben je heel onregelmatig, ik was het ook een half jaar niet. Doe je niks aan helaas.

Ik denk het wel. Vaak heb je bij menstruatie ook wat buikpijn. De meeste vrouwen voelen het zeer laag in de onderbuik. Vaak is het een krampachtige, golvende pijn. Een kramp in je buik die terug komt en weer weg gaat, en dit iedere keer zo herhaalt. Maar de menstruatie kan in het begin erg onregelmatig zijn want je lichaam moet z’n ritme ook een beetje vinden en eraan gewend raken dat dit iedere maand zal gaan gebeuren.

Je zou ook de beslissing kunnen maken om de pil te gaan slikken. Daarmee kun je vaak wel ongeveer bepalen wanneer je ongesteld(ander woord voor menstruatie) wil zijn. Maar ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en of je ouders dit wel goed vinden maar het zou een oplossing kunnen zijn.

Praat daarom hierover wel met met je ouders. Het is namelijk wel belangrijk dat zij dit weten dat dit gebeurd is. Ook als je de pil zou willen gaan slikken, overleg dit dan eerst met een van je ouders want dit is niet zomaar even iets wat je zomaar even kunt gaan doen.

Hopelijk helpt dit!

Groetjes!

^ Ik zou nog niet aan de pil beginnen in dit stadium, gezien ze nog niet ‘‘echt’’ ongesteld is geworden.