eerste liefde..

hallo,

ik ben een hopeloos meisje van 17 jaar, die twee vriendjes heeft gehad binnen 2 jaar. Mijn eerste vriendje waar ik zo verliefd op ben geweest, waar ik toch maar 3 maanden mee heb gehad. blijft zo bij me hangen… Ik heb naar hem nog een vriendje gehad, die van uiterlijk en inderlijk eigenlijk misschien veel leuker was. Alleen ik had het echte gevoel niet zo… ik heb het wel 4 maanden met hem kunnen volhouden, maar onder die relatie heb ik soms echt zitten twijfelen aan mezelf. Ik had misschien een relatie genomen, om zo mijn ex daarvoor te vergeten en om weer liefde en aandacht te krijgen van iemand. Wat eigenlijk enorm dom is, want ik hield die jongen dus een beetje voor de gek. Maar ik ging in mezelf geloven dat ik echt verliefd was. Helaas is die relatie ook voorbij, alleen zit er niet zo mee. ik zit eigenlijk nog veel erger met mijn eerste liefde… en dat is zo raar en kut. Ik probeer nog steeds contact te zoeken met hem, want onder de relatie van mijn ex had ik nog veel contact met mijn eerste liefde… iets te veel eigenlijk. En na dat het uit was met mijn vriend. kwam ik mijn eerste liefde nog wel is tegen en had ik nog wel contact met hem, hij deed wel is van die dingen. waarbij ik dacht; dit klopt niet… en heb hem ook duidelijk gemaakt dat we om elkaar heen draaien… maar nadat ik dat een beetje gezegt heb, kom die contact meer van mij kant af. ik haat mezelf zo soms. ik weet niet wat ik moet doen… ik wil gewoon door met mijn leven met een lege gedachte en dit keer wel 100 procent voor iemand gaan. iemand de beste tip? Ik denk eigenlijk dat mijn eerste liefde een vriendin moet krijgen, dan weet ik wel dat ik helemaal geen hoop meer heb. en misschien dat het dan wel goed met me komt… Liefs! xx

Moeilijke situatie, heb er eigen geen advies voor of ervaring meer… Zie dit maar als een upje :flushed:

Heel erg moeilijke situatie, ik weet eigenlijk niks hierover te zeggen… Maar mag ik weten wat voor dingen hij deed waarvan je dacht dit klopt niet?
Maar misschien kun je het beste hem vergeten, wat natuurlijk compleet onmogelijk is, maarja… You go girl!

Je eerste liefde vergeet je sowieso niet rap denk ik. Om echt proberen verder te gaan, zou ik proberen om geen contact meer te zoeken ( zodat je even afstand kan nemen). Verwijder hem op alles zodat je niks meer vn hem ziet verschijnen en dan ga je toch al beetje minder aan hem denken. En zoek zoveel mogelijk afleiding. Missch vind je dan wel terug een nieuwe jongen en kan je terug echt verliefd worden. Veel sterkte en je mag altijd noten als het nodig is.

Je eerste liefde vergeet je nooit, zoals je al zei is de persoon niet bepaald veel leuker als een ander vriendje dat je al gehad hebt, het is de ervaring, de eerste keer liefde die je hem doet missen. Ik denk dat het gemist pas over zal zijn als er een nieuwe liefde in je hart heeft plaats gevonden, eentje waar je heel zeker over bent, geen vriendje die je neemt in de hoop dat het gemis over zal gaan dus. Tips? Die heb ik niet echt… Geef het gewoon veel tijd, zoek hem niet op want er is altijd een hele goede reden waarom hij je vriendje nu niet meer is en zit niet te zoeken naar liefde of te wachten tot dat gevoel gaat. Leer er gewoon met omgaan, en dan gaat het vanzelf wel over :slightly_smiling_face: Veel sterkte meid!