eerste kus..

ik ga wss zaterdag mijn eerste kus krijgen en ik ben ongelofelijk zenuwachtig! mijn vriendinnen zeggen wel dat het vanzelf gaat en het allemaal goed komt…maar dit denk ik niet! ik heb vaak genoeg verhalen gehoord over mensen die niet kunnen zoenen en ik ben bang dat ik dit ook niet kan…heeft iemand tips?

Geniet ervan!

De eerste keer zal wel niet perfect gaan maar dat hebben de meeste mensen. Maak je geen zorgen en geniet ervan!

maar bij anderen gaat de eerste keer wel goed? ik wil niet falen en straks bekend staan als het meisje van school dat niet kan kussen…

Maak je vooral geen zorgen en achteraf denk je waarschijnlijk eh was dit het?

ja maar wat als ik het niet kan? moet ik na het kussen zeggen sorry dit was mijn eerste keer?

Oefening baart kunst! Zoenen gaat de eerste keer niet altijd perfect, maar dat ligt niet per se aan jou hoor. Ik heb het idee dat elke eerste zoen een beetje klungelig is, in ieder geval als het met iemand is die ik echt leuk vind. Maar dat is juist leuk en schattig, en dat maakt het juist perfect.

Wow, relax! Het lukt je echt wel. Het is iets menselijks en iedereen kan het. Het beste is als je het gewoon over je heen laat komen. Als je er zo mee bezig bent, word je daar alleen maar heel gespannen van en dat helpt niet.

Laat het over je heen komen op dat moment! Iedereen zoent op zijn of haar eigen manier en de eerste keer zoenen met iemand is heel vaak niet perfect. Op het moment zelf voel je echt aan wat je moet doen, geloof me :slightly_smiling_face:

ik hoop het…als je heel zenuwachtig bent voor je kus gaat het dan ook slecht? of maakt dat geen verschil met als je het gewoon op je af laat komen…?

Maak je echt geen zorgen. Mijn eerste zoen was ook een beetje raar. Achteraf dacht ik echt ooh is dit het nou. Je merkt vanzelf wel wat je fijn vind en wat niet.

Nee, ik ben ook nog steeds elke keer wel wat zenuwachtig als ik met iemand ga kussen. Waarschijnlijk is die jongen net zo zenuwachtig als jij bent. Op het moment zelf gaat het grotendeels vanzelf, toch moet ik mezelf er wel elke keer aan herinneren dat ik m’n ogen dicht doe :grinning_face_with_smiling_eyes:

maar k weet echt niet hoe ik mijn lippen en tong moet bewegen en ik ben bang dat k kwijl

Kwijlen valt echt heel erg mee, zolang je maar blijft slikken :’)
En zolang je niet met je tong als een wasmachine rondjes gaat draaien is er eigenlijk niks wat ‘fout’ is.

gaat dat makkelijk slikken onder het zoenen? stik je dan niet ofs?

De enige tip die ik je kan geven is om het rustig te doen en je zoenpartner te spiegelen in wat ie doet. Hoe moeilijk het is, blijf vooral rustig en geniet ervan! Achteraf denk je vast was dit het? Succes X

dankje, ik hoop het! maar is het wel normaal dat je partner zijn lippen een beetje vochtig zijn na het zoenen? niet zeik nat ofs maar een beetje nat? s dat normaal?

Nee haha, slikken kan gelukkig gewoon :’)

oke gelukkig, en is het normaal dat zijn mond daarna nat s?

Beetje vochtig is niet erg, dit maakt het zoenen juist makkelijker dan als je super droge lippen hebt.