eerste kus?! help

:flushed: het zit dus zo…
Ik ben nu al een aantal weken met een jongen aan het appen met een jongen van school (hij zit niet in mijn klas). Hij heeft al een paar keer gezegd dat hij mij leuk vindt en dat hij me al heel lang wilt zoenen. Ik vindt hem ook leuk dus dat is het niet, maar we hebben afgesproken om samen wat leuks te doen en ik weet bijna zeker dat hij mij dan gaat zoenen. Het probleem is dat ik nog nooit gezoend heb…

Dus nu heb ik misschien een beetje een rare vraag… :flushed:
Hebben jullie misschien tips? zodat ik niet compleet voor lul sta :cold_sweat:
en hoe was jou eerste kus?

Alvast heel erg bedankt :bowing_man: XO

laat het over je heenkomen, het is maar zoenen haha
Je kan beginnen met eerst alleen een kus op de mond en dan steeds intiemer.

Heyhey!

ik snap dat het spannend is, vond ik namelijk ook!
Het is natuurlijk standaard als ik zeg: “laat het gewoon gebeuren”. Je zult dit ook al vaak genoeg gehoord hebben. Maar dat is eigenlijk het enige goede antwoord op jouw vraag.

Deze jongen klinkt wel erg opdringerig. Misschien gaat het voor jou wel allemaal te snel. Denk erg goed na of je fijne spanning voelt of spanning die je weg wilt hebben. Ben je er wel klaar voor?
Maar daarentegen is het bij deze jongen misschien juist fijn dat je niet de eerst stap hoeft te zetten! haha!

Maar naast dat, het is maar zoenen, en zoenen is fijn! (ookal brengt het de eerste keer spanning met zich mee)

Als ik er nu aan terug denk was de eerste keer het leukste, en misschien juist door de spanning. Dus geniet ervan zou ik zeggen.

Hierbij de tips om te zoenen:
GEEN
het gebeurd allemaal vanzelf, voor je het weet ben je ermee bezig en voor je het weet houdt het op. ik vind zoentips vreselijk. Alsof je er op dat moment helemaal overna gaat denken hoe je je tong moet bewegen? ach wel nee! geen zorgen, je lichaam doet dit allemaal vanzelf.
als ik dan toch een kleine tip mag geven. Ontspan je en doe je ogen lekker dicht!

hopelijk heb je hier iets aan!
Laat me maar even weten hoe het was haha!

en ohja: :hugs:

dankjewel voor jullie lieve reacties! :slightly_smiling_face:

het is nog vrij recent dat ik voor het eerst gezoend heb. Ik vond het ook heel eng en dat wist maar uiteindelijk valt het best wel mee. Probeer wel je gedachten los te laten ik was bijvoorbeeld heel erg aan het nadenken of ik het wel goed deed. En dan concentreer je je niet echt op de zoen zelf. Maar daarbij is het echt heel leuk, geniet er van!

ik was dronken met mn eerste kus haha, maar goed

de wasmachinetip is waarschijnlijk de slechtste. Dat rondjes draaien met je tong is helemaal niet zo lekker (mijn mening). Op youtube staan wel een paar (misschien wat sarcastische) filmpjes over french kiss op advies heb ik die wel eens bekeken

misschien heeft hij zelf ook nog nooit gezoend, dan vind hij het net zo spannend! ga er iig niet vanuit dat het meteen heel lekker is ofzo, je moet een beetje oefenen :wink: