Eerste kennismaking met schoonouders

Hoi,
Vanavond heb ik eindelijk m’n eerste kennismaking met mijn schoonouders.
Mijn vriend en ik zijn bijna 5 maanden samen, maar door veel omstandigheden is de kennismaking met mijn schoonouders en nooit van gekomen.
Ik ben natuurlijk erg zenuwachtig voor vanavond. Hebben jullie tips?
Wat moet ik aandoen ? en op welke vragen kan ik me voorbereiden in het ‘‘vragenverhoor’’ ?
Alvast bedankt !

Misschien moet je er met een “open mind” instappen. Als ik het zo hoor ben jij je al helemaal druk aan het maken, dat kan heel geforceerd overkomen. Wees gewoon jezelf. De enige tip die ik je wil geven is dat je altijd beleefd moet blijven. (Maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel.)

Ja ik maak me wel druk ja. dat komt omdat er vroeger dingen zijn gebeurd tussen mijn familie en de familie van mn vriend. Mijn schoonmoeder mocht me in het begin niet terwijl ze me nog niet had ontmoet. Het waren vooral vooroordelen door vroeger.

Je hoeft je daar echt niet druk over te maken hoor. Ze vinden je aardig of niet… En als je al 5 maanden iets met hun zoon hebt vinden ze je waarschijnlijk wel aardig.

Edit; als ze hun oordeel al klaar hebben kun je daar niet zo veel aan doen, beleefd blijven en dan merken ze uiteindelijk zelf wel dat ze het mis hebben…

Spannend
Laat het je gewoon overkomen, en wat duCOQUELICOT zegt, wees jezelf… en idd beleefd blijven, ze zullen ongetwijfelt dingen gaan vragen, maar boeie.

Naja, in het begin van onze relatie ging het wel heel stroef. veel ruzie met z’n moeder over mij enzo. en het is 2 keer uitgeweest omdat ze mij niet mocht, en ze mijn vriend allemaal dingen verbood.

Wees spontaan en open… Ookal zijn er dingen gebeurd, en wees jezelf!

Dan zou ik al helemaal niet proberen om je anders voor te doen dan je bent. Ik ken het probleem met vervelende schoonouders, de moeder van mijn vriend mocht me ook totaal niet terwijl ze me niet eens kende.

Als het vooroordelen waren zijn ze er nu waarschijnlijk achter dat ze verkeerd zaten. Begin met een schone lei.

Oei dat is een ander verhaal, maar idd beleefd blijven

Precies wat ik wilde zeggen.

Ja ik blijf altijd wel beleefd. maar ik ben echt HEEEEL erg verlegen, en dit is de eerste keer dat ik echt kennis ga maken met schoonouders. bij mijn exen was het alleen hoi, en die ouders gingen gewoon door met waar ze mee bezig waren. maar nu mn schoonouders, zijn heel erg ehm hoe noem je dat… bemoeiend niet echt, meer dat ze willen dat ik me thuis voel enzo, en dat ze veel van me willen weten enzo.

ze zijn heel erg geintereseerd in mij zegmaar als vriendin van hun zoon :stuck_out_tongue:

Ga ervoor zitten. Neem de tijd om te luisteren naar hun vragen en geef antwoord met een lach. Laat zien dat je goedgehumeurd en welbespraakt bent. En om maar eens een paradox ertussen te gooien; Wees spontaan!

Nouja als ze dingen vragen gewoon antwoord geven haha. Zij snappen ook wel dat je zenuwachtig bent denk ik.

haha, ja k ben wel zenuwachtig ja. zijn moeder die mocht me gewoon eerst niet en daar zat ik heel erg mee toen. en zijn vader die heeft me altijd al proberen bij de familie te laten horen enzo, maar zijn moeder is echt zo van; ik wil dit, en het gebeurd. echt zo standpunt houdig

wees gewoon beleefd, open, niet te bijdehand. Zolang je het lekker neutraal houd en een beetje over koetjes en kalfjes praat kan er niets misgaan. Verder doen (gemeende) complimentjes het altijd erg goed :wink:

Hmm, herkennend. Ik heb altijd tot als ze dan niks meer vragen dat het stil word. En dan denk je van ; moet ik nu iets zeggen,? Wat moet ik dan zeggen etc. Ik zou gewoon van tevoren misschien even met je vriend bellen. En even zeggen dat je zenuwachtig bent enzo. Dan kan hij als het helemaal stil is misschien ervoor zorgen dat het beter word. alsje snapt wat ik bedoel :wink:
Iig enorm veel suc6

Ja, inderdaad, vertel tegen je vriend dat je er zenuwachtig voor bent, hij geeft je vast goede raad, hij kent z’n ouders tenslotte het beste.

:slightly_smiling_face:
Succes!

Inderdaad: blijf jezelf en blijf beleefd, dan komt het heus wel goed (:
succes!

Nu ben je er waarschijnlijk, 'k duim voor je (: