Eerste keer, zonder de pil?

Ik was laatst bij mijn vriend en we waren aan het zoenen en andere dingen yk.
En toen ineens pakte hij een condoom en keek mij aan, ik schudde nee.
Want ik slik de pil nog niet en ben bang of dat nare gevolgen breng. Ik zit er nog niet op mijn 14e over na te denken om een kind te krijgen.
Ik ben al een jaar samen met mijn vriend en ik weet dat het goed zit dus daar is geen probleem over.
Dus, zonder de pil?

Als jij er aan toe bent moet je het doen, de condoom kan wel scheuren dus kijk uit…
Vindt je wel erg jong, maar dat is mijn zaak niet

Als je zelf ook aan seks toe bent dan zou ik gewoon aan de pil gaan als ik jou was. Dan is de kans dat het verkeerd kan gaan aardig kleiner. Je kan het inderdaad ook met condoom doen, maar zelf vind ik dat niet genoeg als je geen anticonceptie gebruikt. Maar dat is mijn mening natuurlijk. :grin:

Ik ben vrij volwassen voor mijn leeftijd en weet wat ik doe dus dat komt wel goed.

Maar mijn ouders denken in geen enkel geval dat ik al bezig ben met dat soort dingen…

Je kunt volgens mij ook gewoon zonder je ouders naar de huisarts voor de pil.

Oké, was ook niet aanvallend bedoeld :slightly_smiling_face:

Persoonlijk zou ik het met pil en condoom doen, is toch iets veiliger.

Als je vrij volwassen zou zijn en wist wat je deed, zou je ook weten dat het wel verstandig is om aan de pil te gaan. En je ook gewoon tegen je ouders kan zeggen dat je je menstruatie beter wilt kunnen regelen door de pil.

Zo vatte ik het ook niet op hoor! :couplekiss_man_woman:

Misschien ligt de relatie met mijn ouders niet zo gemakkelijk he.

Misschien moet je dan eerst even de relatie met je ouders uitleggen, voordat wij snappen dat je daar advies over wilt blijkbaar.

Ik zou wel aan de pil gaan, lijkt me iets betrouwbaarder dan een condoom. En als je wilt kun je altijd én de pil, én een condoom gebruiken.

De mijne ook niet maar je kunt toch gewoon zelf naar de dokter gaan? Hoeven je ouders niks van te weten. Ik weet niet of je al voor je 16e zonder toestemming aan de pil mag maar probeer het gewoon.

Als jij niet aan de pil durft/wil gaan, betwijfel ik of jij volwassen genoeg bent voor seks. Alhoewel de eerste keer wel zou kunnen met alleen condoom, meestal gaat het dan nog niet echt gemakkelijk en ben je toch niet zo lang bezig.

Precies wat hier word gezegt.

Ik was aan de pil, en we gebruikten ook nog een condoom. Als je je groot genoeg vind om seks te hebben ben je ook groot genoeg om aan de pil te gaan. En wat ik persoonlijk vind, ik aan de pil, hij de condoom. Draag je allebei wat mee.

Op mijn 14e wou ik ook experimenteren ofc. Maar wat ben ik blij dat ik gewacht heb, want als ik zo terug denk was ik totaal niet volwassen in mijn denken.

Dit. En je ouders hoeven sws niet te weten als jij aan de pil wilt, als bijv. de band tussen jou en je ouders niet zo goed is.

Je kan ook zonder ouders naar de huisarts voor de pil. Heb ik ook gedaan (mijn moeder wist het wel hoor haha) maar ik heb natijd nooit een brief/rekening o.i.d. thuisgekregen dus in principe komen je ouders er niet achter. Je moet alleen wel zelf zorgen dat je weer nieuwe strips krijgt (dus medicijnkaartje weer inleveren en de pil paar werkdagen later weer ophalen).

Het kan prima met condoom zo lang je maar uitkijkt dat 'ie niet scheurt. Maar nu je toch nog even wil wachten, is het alleen maar veiliger om aan de pil te gaan. De pil wordt verzekerd dus je kunt zonder je ouders naar de dokter gaan om het recept te krijgen. Je krijgt niet nog een factuur of iets dergelijks.

Idd. Ik vind 14 bovendien wel erg jong .