eerste keer vliegen

Ja hoor, dit jaar ga ik voor het eerst vliegen!
Gelukkig kijk ik er echt naar uit en vind ik het niet eng haha :slightly_smiling_face:
Nu is mijn vraag…
Er zijn toch bepaalde dingen die je niet mee mag nemen? Of bepaalde ml ofzo dat maar mee mag…
kan iemand mij daar misschien over informeren ?
Alvast heel erg bedankt :grinning:

Google

Google? Wij deden badspullen volgens mij in handbagage.

klm.nl

Staat vaak ook allemaal op de site van de vliegmaatschappij wat je wel en niet mee mag nemen. Je mag maar een bepaalde hoeveelheid aan hand- en ruimbagage meenemen en voor je handbagage gelden ook bepaalde regels. Zo mag je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid aan vloeistoffen meenemen (weet niet precies hoeveel) en je moet de vloeistoffen in een afgesloten zak doen. Laptops moeten in je handbagage. Geen scherpe dingen zoals scheermesjes en nagelvijltjes. Verder verwijs ik je door naar je vliegmaatschappij, google en de zoekmachine van GS want er zijn hier al meerdere topics over!

Dankjewel! Ik ga dan maar eens even goed op onderzoek uit :slightly_smiling_face:

Oowja, geen deo enzo meenemen.
Je weet wel, die spuitbussen.
Die worden weggehaalt.

(Andere spuitbussen trouwens ook)
Ik zag een hele rij deo’s staan bij de douane :")

En zo’n rollerdeo zeg maar? Kan dat wel?

Een rollerdeo volgens mij wel ja, daar staat geen druk op.

Valt een deoroller niet onder de vloeistoffen?

Ohh spannend die eerste keer vliegen. Ik had toen ook niet veel angst ofzo, tot ik op dat ding zat. Ik dacht telkens er turbulentie was altijd dat we aan het neerstorten waren ofzo, geeft echt een raar gevoel…
Nu heb ik ook toch wel een beetje vliegangst gekregen hoor, zeker omdat ik alleen vlieg en dus niemand heb om tegen te babbelen. Zal men mp3speler dan maar meenemen haha :slightly_smiling_face:

Euwhm, zorg dat je je gsm afzet of op vliegmodus zet en ook de wifi op je laptop moet af staan. Anders kan dat storingen veroorzaken ofzo.

Neem ook van die speciale travel-oordopjes mee want bij verandering van luchtdruk kan het enorm pijnlijk zijn. Het is ook handig om een kauwgom ofzo in je mond te hebben en veel te slikken, als dat niet helpt moet je je neus dichtknijpen en mond dichthouden en tegelijk proberen te blazen (ofja, druk zetten)…

Ivm bagage: Ik reis altijd met alleen handbagage bij Ryanair (omdat ik gewoon te gierig ben om ingecheckte bagage te nemen)

Dus:
de maximumafmetingen van het valiesje zijn 55 x 40 x 20
het maximumgewicht van het valiesje is 10kg, al heb ik nog nooit meegemaakt dat ze dit wegen
vloeistoffen moeten allemaal in kleine flesjes/tubes van maximum 100ml, vervolgens moeten al die potjes in een hersluitbaar diepvrieszakje van maximum 20 x 20cm
spuitbussen zoals deo zijn niet toegelaten, een gewone roller wel maar dan neem je best een plastieken deoroller want mn moeder heeft ooit eens lastgehad met een glazen verpakking
verder ook geen scherpe voorwerpen zoals een mes, een pincet of een nagelknippertje ofzo…

Nu heb ik zelf een kleine vraagje aangezien ik binnen 11 dagjes ook weer op reis vertrek: Is een klein opvouwbaar parapluutje toegestaan in je handbagage?

Nog een leuk weetje: je hebt de meeste overlevingskans tijdens een crash als je ergens vooraan in het vliegtuig zit. Ik ga altijd vooraan zitten in de buurt van een nooduitgang.
Ik ga niet aan de nooduitgang zelf zitten omdat je dan - als er iets misloopt - jij niet er eerst uit mag maar eerst iedereen uit het vliegtuig moet helpen samen met de steward(ess).

Alleszinds veel succes met het vliegen!

Sinds wanneer mag je geen deo spuitbussen meenemen? Ik kan me niet herinneren dat deze er bij mij uit zijn gehaald?

Je mag wel deo meenenmen maar in je handbagage niet boven de niet boven de zoveel ML en het moet in een hersluitbare zak ( ":

^Maar die zak waar je al het spul in stopt wat vloeibaar is moet je wel kopen. En je mag maar een x aantal mililiter meenemen in je bagage. Dus ook een flesje water kan je niet zomaar meenemen.

die zak hoef je niet te kopen hoor
gewoon een hersluitbaar zakje, wij hadden het zelfs in een boterhamzakje gedaan.

je kunt wel een leeg flesje water meenemen vaak zijn er achter de controle nog wc’s. maar wij kregen in het vliegtuig meteen flesjes uitgedeeld juist omdat je geen drinken mee mag nemen.

maar op de site http://www.rijksoverheid…age-in-het-vliegtuig.html kan je er alles over vinden.

daar staan ook de regels over de vloeistoffen. Dus neem alleen mee wat je echt nodig hebt in het vliegtuig en gooi dingen als haarlak gewoon in je koffer.

Alles staat vet duidelijk op die site van Schiphol!

op de site van schiphol staat bijna alles wat je wil weten ^^)
ik ga over 15 dagen ook voor het eerst vliegen, en ik vind het superspannend.
yay!
:")

Ok, ik zou dus graag mijn foundation meenemen op reis…

http://beyondbeautyonline.com/images/studio%20tech.jpg

Maar er zit een spiegeltje in. Weet iemand of dit toegestaan is in handbagage?
(ik heb geen ingecheckte bagage)

aah! ik ben jaloers.
ik durf echt totaal niet te vliegen. ik heb hoogtevrees en ben veel te bang om neer te storten (hoor je zoooo vaak de laatste tijd, maar toch is de kans wel klein dat weet ik.)
anders kon ik 1 mei mee naar spanje ):

Ooohh… Ik heb zelf ook wel een beetje vliegangst hoor, maar het valt beter mee dan je denkt. Enkel bij turbulentie ben ik nogwel bang. Het fijnst vind ik als ik aan het vliegen ben als het bewolkt is en we dus boven de wolken vliegen, dan voel ik me om de één of andere reden veiliger, waarschijnlijk omdat ik dan niet zo diep naar beneden moet kijken…
Maar hoe eng je vliegen ook mag vinden, het zou je niet mogen tegenhouden om op reis te gaan!
Vind t zo erg voor je dat je dan niet mee naar Spanje kan… Misschien kan je met de bus gaan? kijk anders eens op de website van Eurolines ofzo? :slightly_smiling_face: