Eerste keer vliegen

Morgen ga ik voor het eerst vliegen. Ik ga met een vriendin een weekendje naar Londen. Zijn er dingen die ik echt moet weten? Iets over handbagage (easyjet), dingen die ik wel/niet mag doen in een vliegtuig etc? :’) Ik wil zo min mogelijk problemen krijgen en zo min mogelijk zenuwachtig zijn!
Wat zijn jullie vliegervaringen?

hee, gewoon dingen in je handbagage die je nodig hebt bijvoorbeeld een tijdschrift, geld, oortjes (kan je muziek luisteren), mp3, misschien pen en papier voor als je je verveelt enz…
Geen water in je handbagage want dat moet je weggooien als je het vliegtuig in gaat, ook geen deo want dan moet je dat ook weggooien haha x
Niet zelf eten meenemen en geen mobiele telefoons aan in het vliegtuig, alleen op vliegtuigstand (maar dat leggen ze daar allemaal uit)

xx

Neem iets van kauwgom of pepermunt ofzo mee
in ieder geval met opstijgen en landen gaan bij veel mensen de oren wel is dicht wat iritand is
en veel slikken helpt om ze open te houden
verder niet echt tips oid

oh je kan trouwens wel gewoon een leeg flesje meenemen
en die later als je door alles heen bent enz. en je dus in de wachtruimte zit om in het vliegtuig te stappen hem vullen in de wc

Misschien een hele rare vraag (ik heb nog nooit gevlogen) maar waarom is het dan wel erg om een flesje mét water mee te nemen en niet erg om een flesje zonder water mee te nemen en hem daarna te vullen? Water is toch niet zo levensgevaarlijk als deo/nagelklnippertje/whatever? Of kunnen mensen daar stoffen in oplossen ofzo? ;p

geeen idee?

ik zag het een keer iemand doen het flesje dus later vullen
en sindsdien ben ik het ook gaan doen
het is trouwens wel weer een beetje veranderd want het ligt echt aan welke douane ding je hebt want tegenwoordig mag het bij heel veel ook niet meer

ik (naja met m’n ouders en broers dan) die stoppen altijd een stuk of 5 flesjes in de handbagage’s en meestal moeten er dan 3 weg ofzo doen maar 2 hebben ze dan niet gezien dus die heb je wel nog

Het ligt er echt aan hoe streng ze controleren en alles

ze willen volgens mij niet dat je zelf water meeneemt omdat je het dan in het vliegtuig moet kopen, en stel je hebt erge medicijnen bij je, kan je dat nog even snel voor de vliegtuigreis inslikken, en dat willen ze niet. Je kan er misschien ook een bom meemaken odi :’) haha nee geen idee eigenlijk x

Water mag niet mee omdat er ook chemicalien/gevaarlijke stoffen in kunnen zitten.
Vaak wordt van een leeg flesje geen probleem gemaakt. Heb hem altijd mee mogen nemen.

Bedankt voor de tips!

Volgens mij mogen er geen vloeistoffen mee, omdat dat explosieve vloeistoffen zouden kunnen zijn. Geldt dus niet alleen voor water, maar ook voor shampoo enzo.

Vliegen is echt zo geweldig, ik doe het al sinds ik 2 weken jong ben.
Maar goed tips: Je mag geen spuitdeo mee het vliegtuig in, vloeistoffen (water enzo), neem maar voor de zekerheid zowieso geen vloeistoffen mee. Ook geen puntige voorwerpen meenemen. Eten mag je zelf meenemen hoor! Oh en voordat je gaat opstijgen, kauwgompje kauwen zodat je oren niet dicht gaan zitten.

Check de maten voor bagage en handbagage van de luchtvaartmaatschappij! En checken met vloeistoffen hoe dat zit enzo. En idd kauwgom kauwen of oordoppen in met stijgen/dalen, bij mij is kauwgom genoeg maar toen ik dat één keer niet deed kreeg ik vreselijke hoofdpijn door de druk.

Geen vloeistoffen? horen mascara etc. daar ook bij?

je mag vloeistoffen mee tot 100ml en in een afgesloten plastic zakje (alhoewel ik dat nooit van schiphol naar londen heb moeten doen, maar terug wel)

Nee die mag je gewoon mee! Teminste er is nog nooit wat gezegd bij mij, maar foundation denk ik niet…

Volgens mij niet, ik had tenminste wel gewoon mascara in m’n handbagage!

Wie zegt dat jij wel echt water in je flesje hebt zitten en niet één of andere brandbare stof om het vliegtuig mee op te blazen? Daarom juist.

Ik was zo zenuwachtig toen ik voor het eerst ging vliegen, haha!

Ging toen ook een weekendje weg, dus alle spullen zaten in de handbagage.
Veel is hier boven al gezegd… Denk er om dat je koffer/tas niet te groot en/of te zwaar is.
Vloeistoffen mogen zitten in flesjes van max 100 ml in een afgesloten doorzichtige plastic tas.
Geen nagelknippers, scheermesjes (of wat voor ‘scherp’ voorwerp dan ook meenemen)

Bij de detectiepoortjes staan bakjes… Hier doe je je jas in, al je apparatuur (telefoon, mp3 etc.), horloges, riemen. En ook het zakje met vloeistoffen.

Verder wacht voor de streep (niet gelijk door het detectiepoortje rennen, wat ik dus deed… :cold_sweat: terwijl mijn reisgenoot druk stond te gebaren dat ik dat vooral NIET moest doen, haha) Ze geven een seintje wanneer je door mag lopen. Gelukkig deden ze bij mij niet moeilijk, maar dat verschilt per maatschappij.

Verder heel veel plezier!!

ik neem altijd 2 parecetamol in of ibuprofen voordat ik ga vliegen, anders stap ik het vliegtuig uit met knallende koppijn.

:bowing_man: )

[size=2]- Label je bagage.

[size=2]- Wees op tijd, al hoef je niet in de (soms lange) rij te staan bij het inchecken als je alleen handbagage hebt.

- Alle vloeistoffen in een afsluitbaar plastic ziptasje stoppen. 100 ml per item, max. 1 L/kg in totaal. Houd dit bij de hand als je bij de douane komt, of leg het bovenin je koffer/tas.
Over m’n tasje make-up spullen deden ze niet moeilijk maar dat zijn dan ook hele kleine hoeveelheden natuurlijk. :slightly_smiling_face:
- Controleer of je tas/case niet groter is dan 56x45x25… anders zal je bij moeten betalen voor het ruim. (Al kreeg ik het voor elkaar om m’n handbagage gratis te laten inchecken :’) Gebeurt wel vaker maar niet bij elke airport.)

[size=2]Gooi van mij part alles in je jaszakken die moet toch die bak in.
:stuck_out_tongue:

[size=2]- Staat er nog geen cijfer achter je Gate nummer? No worries, die verschijnt pas als de gate opent. :slightly_smiling_face:

Je zal genoeg tijd hebben om naar je gate te lopen.
- Zet je telefoon op vliegtuigstand voordat je aan boord gaat. Helemaal uitzetten tijdens het opstijgen en landen.

• Houd geld bij de hand als je van plan bent om iets in het vliegtuig te kopen. Het is wel prijzig!
  • Neem kauwgom mee als je dat fijn vind. Zelf vond ik het wel meevallen, in de auto heb ik meer last van m’n oren dan in een vliegtuig.
  • Ontspan je tijdens het opstijgen en landen en vooral, geniet! Ik vind het opstijgen echt tof. :grinning:

Ik heb nu weer helemaal zin om te vliegen haha wauw.

Hee ik ga in de zomer voor heteerst vliegen! Ik heb geen tips voor je maar ik lees wel even mee :slightly_smiling_face:
Dus iedereen zegt, je mag geen vloeistof mee nemen. Mag dat alleen niet in je handbagage of helemaal niet?? Dus ook niet in je koffer? Hoe wil je dan je vakantie overleven zonder shampoo, foundation, nagelschaartje, scheermesjes, etc? :blush: