Eerste keer slapen met vriend, wat doen?

Hallo iedereen,

Ik heb nu een ongeveer 3 maanden iets met een jongen wat je wel een relatie zou kunnen beginnen te noemen. Ik ben 15, hij 17 en beiden nog maagd. We wonen vrij ver van elkaar af dus bij elkaar slapen is eigenlijk wel een stuk praktischer, maar ik denk dat seks er voorlopig nog niet in zit.

Nu vroeg ik mij af hoe jullie dit dan doen met omkleden/douchen etc. Het voelt een beetje als een vreemde vraag, omdat ik zelf nog nooit gehoord heb dat iemand met dezelfde struggle zat, maar is het op zo’n moment wel gewoon normaal dat je in elkaars bijzijn omkleedt? Ik weet dat dit iets persoonlijks is, maar ik wilde graag weten hoe jullie hier over denken, aangezien ik geen idee heb wat ik op zo’n moment kan verwachten. Het is verder ook niet dat ik me ‘schaam’ o.i.d., dit is slechts nieuwsgierigheid naar jullie ervaringen in deze situatie.

Alvast bedankt!

Persoonlijk zou ik niet bij iemand blijven slapen als ik geen plannen heb om daar seks mee te hebben/als die persoon mij nog niet naakt heeft gezien, maar dat ben ik. Ik zou je dan gewoon omkleden in de badkamer ofzo.

De jongen waar ik mee date (bijna-relatie) woont ook vrij ver van me af dus we slapen ook meestal samen als we elkaar zien :slightly_smiling_face: we kleden ons ook gewoon in elkaars bijzijn om. Als ik mijn beha ook uitdoe voor het slapen, draai ik me wel even om. Geen idee waarom eigenlijk, doe ik automatisch :stuck_out_tongue:
Douchen doe ik de dag nadien gewoon weer bij mij thuis en hij doucht als ik weg ben, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Ik moet er misschien wel even bijzeggen dat we 19 en 20 zijn, dus dat ligt misschien even anders.

Als je twijfelt kan je ook gewoon zeggen ‘is het oké dat ik me hier omkleed of zal ik even naar de badkamer gaan?’, daar zeg je niks verkeerd mee.

Ik heb ook wel een aantal keren met mijn ex-vriend geslapen, waar ik nog nooit seks mee heb gehad. We kleedden ons wel in elkaars bijzijn om, maar ik sliep wel altijd met BH aan, want ik vond het ongemakkelijk om die uit de doen waar hij bij was. Douchen deden we gewoon om de beurten, of hij douchte als hij weer thuis was.

Met mijn huidige vriend sliep ik ook al samen voordat we seks hadden. Daarbij was het ook ongeveer het zelfde als met mijn ex-vriend.

Toen ik net een relatie had met mijn vriend kleedden we ons allebei apart om in de badkamer. Ik wilde ook nog geen seks, dus dan denk ik dat het ook verstandiger is om je niet om te kleden waar hij bij is.

Mee eens, vind iemand anders naakt of half naakt zien toch wat intiems en zou dit niet doen als je niet iets van plan bent, het kan bijv. ook verkeerde signalen afgeven.

Hm dat met elkaar half naakt zien ben ik het niet helemaal eens, we hebben elkaar immers ontmoet aan het zwembad op vakantie, haha. Verder snap ik beide situaties wel, maar ik zal het inderdaad subtiel vragen zoals Zanna zegt!

Ja oke maar in een jongens brein denkt hij toch eerder aan intiemere dingen wanneer hij je in ondergoed ziet dan in een bikini ook al is het feitelijk hetzelfde, dat is omdat je bikini’s bij normale situatie’s aandoet zoals zwemmen dus en ondergoed/lingerie gaat ze eerder aan andere dingen doen denken, het geeft gewoon een heel ander soort signalen af. Bij een bikini denkt hij niet direct hé ze wil wat met me doen. Maar als een meisje zich uitkleed voor je neus terwijl jullie gaan logeren kan dat wat andere ideeen naar boven brengen.
Maar om wat meer ontopic te gaan: er zijn niet bepaalde regels, elke relatie is anders en als het voor jullie een normale comfortabele situatie is om gewoon bij elkaar om te kleden kun je dat gewoon doen.

Maar wat douchen betreft, mijn vriend douchet ook gewoon bij mij thuis, en ikzelf ook (natuurlijk), maar ik ga dan gewoon alleen douchen en deur op slot, en ik kom weer terug als ik klaar ben, en hij doet daarna hetzelfde.

dat moeten jullie beide gewoon aftasten, wil je knuffelen en gaat ie verder dan dat, zeg dat je het zo wil houden en niet verder wil gaan etc…

praat er met hem over, communicatie is belangrijk. laat het onderwerp casual vallen :wink:

De eerste maand dat mijn vriend en ik samen waren sliepen we ook gewoon bij elkaar, maar hadden we ook nog geen seks. We kleedden wel in dezelfde ruimte om, daar deed ik echt niet moeilijk over. Maar we douchten gewoon omstebeurt en als we sliepen hield ik mn onderbroek en bh/shirtje nog aan. Inderdaad gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en wanneer je iets niet fijn vindt, geef het aan bij hem.

Praat er gewoon van tevoren over, van ja ik wil wel bij je slapen maar ik wil geen seks. Als je je dan omkleedt waar hij bij is (desnoods met de rug naar hem toegedraaid) dan kan hij ook geen verkeerde ideeen krijgen omdat je dat van tevoren al hebt gecommuniceerd.

Waarschijnlijk gaat het gewoon allemaal vanzelf ! Ik heb het ook overleefd haha

Ik heb nog niet bij mijn vriend geslapen, maar ik zou me wel in dezelfde ruimte omkleden. Je kan ook hem nadoen, als hij misschien liever ergens anders omkleedt dan kun jij dat ook doen. Wat jij prettig vindt.