Eerste keer op vakantie zonder ouders

Hoe oud was je toen je voor het eerst op vakantie of naar een festival(weekend) ging zonder ouders ?
En waren je ouders er mee eens?

Nooit, 18. Wij gaan ook nooit met vakantie.

In Nederland 16, in het buitenland 18 (maar was toen ook zonder vrienden, echt alleen alleen)

Net 18 geworden. Toen ging ik naar Spanje.
Maar wij zijn thuis nog nooit op vakantie gegaan, en mijn moeder vond dat ik dat ook wel eens verdiende, dus mijn ouders waren het er allebei mee eens.

Ik was 19 toen ik én voor het eerst ging én in mijn eentje met een vriendin. Naar Turkije. Heerlijk, 8 dagen rust.

16 toen ik naar een festival in nederland ging (weekend) en 17/18 naar belgië (festival, weekend).

mijn examenreis was de eerste keer dat ik zonder ouders naar het buitenland ging.

14, camping in Nederland met vriendinnen. Zo’n boerencamping, niet een jongerencamping of zo.

Vakantie 18, dingen als festival, geen idee meer.

Ik was 15, toen ging ik met een vriendin naar een camping dichtbij, waar haar ouders een huisje hadden. Paar maanden erna met diezelfde vriendin op buitenlandse reis naar Engeland.

Ben nu 19, maar mag nog niet alleen met een vriendin op vakantie (tenzij het in nederland is)

Up

Nog nooit, maar hoop daar snel verandering in te brengen (aka in het komende jaar)

16 toen ik voor het eerst alleen naar een festival ging. Vonden mijn ouders spannend, maar wel goed. Ik ga gewoon nog mee op vakantie, maar ik zou wel alleen mogen.

Toen ik 16 was met 3 vriendinnen naar Spanje.

Ik was 19 en ging toen rondreizen in het buitenland alleen :slightly_smiling_face: Mijn moeder vond het wel even moeilijk, want ze vond het heel spannend, maar ze steunde me wel. Had alles goed gepland enzo, zij wist ook altijd waar ik uithing en we hadden regelmatig wel even contact, dus prima.

17, toen ging ik met mn ex voor t eerst op vakantie

Ik ben 20 en dit wordt mijn eerste keer alleen op vakantie, vond het super leuk om met mijn ouders mee te gaan dus ik vond het ook helemaal niet erg om mee te gaan. Ze zijn dit jaar wel zonder mij gegaan maar dat kwam omdat ik moest werken anders was ik misschien wel weer mee gegaan.

Ik was 18, toen ging ik met m’n vriend op vakantie.

Vakantie op m’n 19de, festival op m’n 15de.

Ik was 14. Ik ging toen met een vriendin en haar ouders mee een weekeind naar Centerparks