Eerste keer op jezelf:

Hoi allemaal, zijn hier meiden die al jong op zich zelf zijn gegaan? wat vinden jullie ongeveer een mooie leeftijd.

Er komt veel bij kijken natuurlijk. Ik sta nu voor de keuze om op mezelf te gaan, maar ik twijfel over het appartement omdat ik nog huisdieren heb en het op de eerste verdieping is.

Bij twijfel niet doen? of… toch wel. :anguished:? :anguished:?

Hoe oud ben je?

Ik ben zelf op mijn 18e op kamers gegaan. Ga je samenwonen? Hoe oud ben je?

Toen ik 18 was en ging studeren.

Op mn 17e, toen ik ging studeren aan de andere kant van Nederland haha.

op m’n 18e
mijn ouders vertrokken naar het buitenland.

Je probleem is een luxeprobleem. Ik woon driehoog achter zonder lift met huisdieren, geen probleem.

Ik vind het er echt van afhangen hoe oud je bent, of je werkt/studeert, wat voor huisdieren je hebt. Stel je zit elke dag van half 9 tot 5 op school of op het werk en je gaat dan in een appartementje wonen dat het niet zo chill is als je een hond zou hebben. Maar heb je een konijn gaat dat wel weer prima.

Ik was 19. Woon ook op de eerste verdieping en heb 3 vogels.
Ligt er aan wat voor huisdieren je hebt. Een kat kan prima alleen zijn, een hond niet.

Niet mee eens… Absoluut niet elke kat kan prima alleen zijn… Ik ben zo blij dat wij er twee hebben genomen i.p.v. één, ze kunnen echt niet zonder elkaar en ik geniet er echt van om ze samen te zien spelen/slapen/etc. Ook katten vinden het niet fijn om lang/vaak alleen te zijn.

Maargoed, on topic, ik ben dus ook op mijn zelf gaan wonen (nouja, samen met mijn vriend dan) op mijn 18e. We wonen op de vierde verdieping met twee katten en dit is echt helemaal prima. Ik en mijn katten komen niets te kort hier hahaha.

Ik ben op mijn 18de op mezelf gaan wonen, niet op kamers maar echt een appartementje. Als het aan mij had gelegen was ik niet zo jong al zelfstandig gaan wonen, ik had liever thuis gewoond zolang ik nog aan het studeren was totdat ik een vaste baan had. Voor mij ligt de ideale leeftijd rond de 23 (tenzij je op kamers moet gaan voor je studie, dan is het een ander verhaal)

Ik ga uiterlijk op mijn 19e uit huis en dan ga ik waarschijnlijk op kamers, thuis is gewoon geen optie meer.
Ondertussen heb ik de hoop gekregen dat ik bij mijn vriendje kan wonen omdat hij op zijn 18e een huis gaat kopen (zijn vader is nogal rijk en gaat dit voor hem betalen) en dat ik dan bij hem kan wonen :smiling_face_with_three_hearts: . Maarja dat is nogal onzeker ookal heb ik het gevoel alsof het wel mogelijk zou zijn

Ik was 18 toen ik uit huis ging en samen ging wonen met mijn vriend. We hadden toen net allebei het eerste jaar van onze studie gehaald.
Nu zijn we inmiddels verhuisd en wonen we ook op de eerste verdieping met een kitten van 5 maandjes. Kan prima :slightly_smiling_face:

Ik was 18 toen ik uit huis ging, ik had een klein appartement op de 2e verdieping samen met mijn hondje. Ik vond het echt ideaal, maar ik was wel al heel zelfstandig en heel erg toe aan een eigen plek.
Ik weet niet wat voor huisdieren je hebt, maar bijvoorbeeld een kat kan goed met een kattenbak en een hond kan prima op de 1e verdieping, mijn hondje vind traplopen altijd helemaal niet erg. En als je knaagdieren of vogels hebt ofzo kan het natuurlijk gewoon!