Eerste keer ontharen....

Ik heb best veel beenhaar en wat okselhaar. Ik wil het graag weg halen, maar ik durf het niet te vragen of dat mag. En als het zou mogen, wat moet ik gebruiken? Scheermes, veet of iets anders? Wat is handig voor de eerste keer ontharen? En heb je nog extra dingen nodig bij bijvoorbeeld scheren of veet of andere manier?

Gewoon scheren met een scheermes vind ik het handigst. En vraag het gewoon, er is niks raars aan. Ik zou het raar vinden als het niet zou mogen

Ik plaats dit maar even hier, ik heb extreem veel donshaartjes op mijn gezicht. En dan vooral rondom mijn wenkbrauwen zijn ze heel lang. Zodra de zon erop schijnt zie je zowat niet meer de vorm van mn echte wenkbrauwen door al de haartjes :’)

Harsen heb ik geprobeerd maar dan krijg ik heel veel stukjes niet te pakken door de corm. Iemand tips?

Ik zou het gewoon vragen als ik jou was. Er is helemaal niks raars aan. Het handigst is het om het gewoon met een scheermesje te doen. Je kan scheerschuim gebruiken, maar als ik mn benen scheer doe ik dat altijd gewoon met water (ik weet eigenlijk helemaal niet of dat goed is haha??? Nou ja, het werkt bij mij wel)

Ik gebruik zelf een lady shave, is echt supermakkelijk! Volgens mij groeien de haartjes wel wat sneller terug maar het is zo gedaan en het is onmogelijk om je te snijden. Je hebt ook geen scheerschuim of iets nodig, gewoon na het douchen op de rand van het bad zitten en binnen een paar minuutjes heb je allebei je benen gehad. Het is wel fijn om er na de tijd bodylotion of iets op te doen maar dit is niet noodzakelijk.
Het kost ongeveer tussen de 20-40 euro maar die dingen gaan echt niet kapot :’) ik heb mijne al een paar jaar en m’n moeder heeft die van haar al meer dan 15 jaar

Edit: ik heb hiervoor gekozen omdat mijn huid irriteert van een scheermesje en het wordt extreem droog.

Algemeen topic voor
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-onthaartopic.-voor-al-je-vragen-en-tips-lichaamshaar-261334.0.html

Gewoon met een scheermesje inderdaad, is het makkelijkst.