Eerste keer ongesteld

Heei
Ik ben dus 14 bijna 15 en ik ben nog steeds niet ongesteld. Iedereen in mijn omgeving is dat wel al en ik vroeg me af of dat wek normaal is. Ook ben ik bang dat ik doorlek op school of zoiets. Ik had een tijd terug wel wat bruine afscheiding in mijn onderbroek. Iemand tips?

Normale leeftijd hoor! Maak je geen zorgen, met dat je al bruine afscheiding hebt gehad (kan ook een eerste lichte menstruatie zijn geweest) zit het er wel aan te komen dat het niet meer lang gaat duren bij je. Neem voor alle zekerheid steeds een extra slipje mee naar school en voldoende maandverband. Je kan eventueel ook een inlegkruisje in doen, dan merk je meteen wanneer het zo ver is en lek je zeker niet door :slightly_smiling_face:

Dat is inderdaad een prima leeftijd, de een is sneller dan de ander! En als je die bruine afscheiding hebt gehad betekent het dat het waarschijnlijk niet meer zo lang duurt. Onthoud dat ongesteldheid vaak maar een theelepeltje aan bloed is. Maar ik zou inderdaad wel een extra onderbroek in je tas doen.

Eh, nee.

Koffiebekertje dacht ik? (10tal cl)

^ Ik denk dat dat moeilijk is om in het algemeen te zeggen, want het verschilt echt enorm bij iedereen :slightly_smiling_face:

Nja, ik bloed altijd veel en doe dat al sinds de eerste keer ongesteld. En ben het sindsdien ook al regelmatig en ik ben al bijna 8 jaar ongesteld. :’)
Gewoon maandverband en tampons in je tas meenemen naar school, mocht je het op school worden kan je wel gewoon alles redden. En ik ben in die 8 jaar nog nooit doorgelekt, dus dat komt wel goed.

Is heel normaal hoor, sommige zijn laat en anderen juist weer heel vroeg. De eerste keer dat je ongesteld wordt/bent, is het waarschijnlijk niet zo heel erg of veel.

Sommige worden gewoon pas later ongesteld :slightly_smiling_face: , ik was ook pas 15. Ik zou gewoon maandverband en inlegkruisjes als reserve meenemen naar school. Naar mijn ervaring is de eerste keer ongesteldheid (de eerste dag in ieder geval) niet zo heftig en kan je dus optijd ingrijpen.