eerste keer ongesteld & gelijk tampon gebruiken.

Toxic Shock Syndrom.
Dat valt tegenwoordig echt wel mee. In de jaren 80 was er een epidemie omdat tampons van materiaal gemaakt waren waarbij bacteriën zich razendsnel konden voortplanten.

Ik durfde het niet haha :stuck_out_tongue: maar ik vind maandverband vies. Maar voor zoiets ben je nooit te jong denk ik. Lekker doen als je je daar fijn bij voelt! Ik doe als ik ongesteld ben ook altijd alles waar ik me fijn bij voel :slightly_smiling_face:

ikgebruik van af het begin tampons.
alleen niet 's nachts.
dan slaap ikniet fijn.

@xninastyloo
Niet mis mee de eerste keer hoor. Tip: neem wel het kleinste formaat, Tip2: alleen oefenen als je echt ongesteld bent. Als je ‘te droog’ bent krijg je het er erg moeilijk weer uit.

@Wipneusje
Dat komt door door de het misverstand van de maagdelijkheid. In onze Christelijke, Katholieke, Joodse, en Islamitsche cultuur (van de Zulu’s en Boehdisten weet ik hetniet) worden jonge meisje vaak gekoppeld aan maagdelijkheid, die kosten wat kost bewaard moet blijven.
Maar velen van ons doen aan turnen, atletiek, judo, paardrijden en meer waardoor met normale bewegingen het maagdenvlies toch vaak iets inscheurt. Niets ernstigs, vaak heb je het zelf niet eens door.
En daarom is het heel normaal, dat jonge meiden wel gewoon tampons kunnen gebruiken, terwijl ze maagd zijn.

Willemien

me too, alleen 's nachts wel maandverband

haha klopt, maar dat was niet wat ik bedoelde.
plus dat dat maagdenvlies eigenlijk zo goed als helemaal niks is. Dus dat dat door van alles inscheurt is een beetje overdreven.

Ik doe meestal tampon en een inlegkruisje, wissel hem geregeld om de 2 à 3 u. Enkel als ik 's avonds thuis ben na een dag school of zo dan doe ik soms gewoon maandverband, want dat kan je dan om het uurtje of sneller verwisselen en wordt het nooit zo smerig zoals je bijvoorbeeld een voormiddagje op school nauwelijk naar de wc kan. En na een hele dag tampon geef je het ook wat rust enzo, vind ik dan.
Ook de laatste dagen doe ik enkel een maandverband, voor de kleine restjes, omdat een tampon er dan gwn niet ingaat wegens te droog.

Ik raad je aan om je tampon diep genoeg te steken, zeker als je gaat sporten, anders kan het echt vreselijk oncomfortabel zitten en ik plak het koordje altijd onder het inlegkruisje, gewoon voor de zekerheid.

Oh ja om op je vraag te beantwoorden: Natuurlijk kan dat op je 13. Het is gewoon veruit het meest hygiënisch en ook het meest praktische, trouwens wie weet dat nou of je ene tampon gebruikt of niet. Het is niet dat iemand opeens gaat zeggen; Oh nee jij gebruikt toch geen tampon? Dat is zoooo 2009!

Ik gebruik ook tampons, ook 's nachts. Pff als ik 's nachts maandverband zou gebruiken wordt het echt een bende…
En ja natuurlijk kan je meteen met tampons beginnen!

er is toch niet echt een leeftijd aan een tampon verbonden,
gewoon een keer een mini proberen & je merkt zelf wel wat je beter/handiger vindt.

+1

Ik heb 1 dag maandverband gebruikt maar persoonlijk voelde ik me gewoon ranzig, ik vond het echt zooooo vies. Ik ben 13 trouwens :stuck_out_tongue:

waarom wordt dit ge-upt? --’