eerste keer ongesteld & gelijk tampon gebruiken.

ja… is dat erg of niet? ik vind maandverband niet echt handig en ik word over een paar weekjes 13, te jong or not? xx

-

Ik gebruikte ook direct tampon.

Naja, wat te jong betreft - vind ik niet.

Wat ik wel vind; wen even aan beiden, aangezien tampons wel lastig in te brengen zijn voor sommigen etc. Ook is het 's nachts dragen van tampons zeeeer sterk afgeraden ivm TSS.

Probeer eerst maandverband, zou ik zeggen.

waarom wordt er toch altijd gedaan alsof tampons dingen zijn voor oudere mensen en voor mensen die al jaren ongesteld zijn. Alsof iedereen begint met maandverband.

Ik zie niet wat er erg aan zou moeten zijn.

waarom wordt er toch altijd gedaan alsof tampons dingen zijn voor oudere mensen en voor mensen die al jaren ongesteld zijn. Alsof iedereen begint met maandverband.

Ik zie niet wat er erg aan zou moeten zijn.

Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor :slightly_smiling_face:
Kijk zelf maar gewoon wat je fijner vindt!

Als je naar bed gaat is het wel aan te raden om gewoon maandverband in te doen trouwens in plaats van een tampon…

ja ik had al maandverband gebruikt, was met de kermis alleen ik had telkens het gevoel dat ik zou doorlekken of wat… x

-

nee hoor haha, ik gebruikte 't ook gewoon ;p.

k draag 's nachts ook gewoon tampons… TSS is een hygiene ziekte volgens mij ofzo ?

k heb het even opgezocht en het TSS is dus ; Toxic Shock Syndrome.
Maar dat maakt niet uit of je een tampon draagt of niet want mannen en kleine kinderen kunnen het ook krijgen. Het is een bacterie die bij sommige mensen in hun lichaam zit en soms gaat die over op het bloed ofzo…

Ja, en door het te lang dragen van een tampon maak je een heeeel iets grotere kans op dat syndroom dan anders… maar dan nog is die kans miniem, dus daar zou ik me echt niet te veel zorgen over maken als ik jou was.

Gewoon overdag die tampon max. 8 uur dragen (vaak moet je hem daarvoor al verwisselen, en vaak is het ook gewoon fijner om dat wat vaker te doen), en 's nachts kun je hem best indoen als je dat fijner lijkt.

nee deed ik ook eerst durfde ik niet vraag me niet waarom maarja ik was 10 dusja hihi

Ik gebruikte ook meteen een tampon, damn, ik haat maandverband >.<’’

ik durfde het eerst niet zo goed, maar daar is geen enkele reden voor. Maandverband vind ik eigenlijk alleen voor… de laatste restjes of extra security want ik vind het echt gewoon rot als je dik ongesteld bent zonder tampon. het voelt continu of je doorlekt en gatsie, alles zit onder!

En het ziet er ook zo fraai uit als je even naar het toilet gaat o.o

ik zie nog steeds niet in waarom niet.

nee hoor :slightly_smiling_face:

tuurlijk kan je gewoon tampons gebruiken. gewoon proberen zou ik zeggen.

nee hoor :slightly_smiling_face:
& bij mijn eerste x gebruikte ik ook al gelijk tampons!