Eerste keer naar een concert hoe en wat

Hallo
Ik ga met een groep vriendinnen 16 november naar een concert in de Ziggo Dome. Dit is voor ons allemaal de eerste keer dat we naar een concert gaan dus is voor ons veel nieuw.
Ik heb dus een aantal vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden

We gaan heen met de trein en terug met de auto omdat een aantal mensen niet met de trein terug mochten. Maar hoe zit het met ophalen? Gaat dat zomaar en hoe is dat het handigste?
Ook vragen we ons af hoe het nou precies zit met flesjes water mee naar binnen nemen
Verder heb ik als laatste vraag hoe lang jullie altijd rekenen om vanaf station (inclusief etenstijd en tijd om merch te kopen) rekenen om in de zaal te komen
O en laatste vraag kan je pinnen bij de de merch, dus de shirts ed?

Heel erg bedankt alvast voor de reacties <3

Ik ben een tijdje geleden ook naar ziggo dome geweest. Ik weet niet hoe het zit met ophalen en de afstand van het station naar de ziggo dome, maar je kan wel kijken naar hoe laat de ziggo dome open is. Wij moesten nog wel een tijdje wachten en dat is nergens voor nodig als je zitplaatsen hebt. Als je staplaatsen hebt, zou ik er al eerder naar heen gaan, want dan heb je kans om ergens vooraan te komen staan.
Een hele handige tip, neem een extra dop voor je flesje mee. Wij hadden ook flesjes drinken en daar haalden ze de dop vanaf, zodat je het meteen moest opdrinken of er niet mee kunt gooien? Als je een dop extra meeneemt, heb je dat probleem niet meer. :wink:

Ziggodome is echt loopafstand vanaf het station (Bijlmer ArenA).
Dan kom je op een plein, met eerst links de HMH (Heineken Music Hall) en op een gegeven moment rechts de ArenA. Als je wat doorloopt kom je op een gegeven ogenblik bij de Ziggodome.
Daar sta je buiten in een rij (al hoefde ik nooit lang te wachten, maar sla ook altijd voorprogramma over, mits t waanzinnig is haha). Eenmaal binnen krijg je tasjescontrole en dan ben je er eigenlijk al. Ik zeg: Check de plattegrond van Ziggodome eens op de website, als je dat niet al gedaan hebt. Want daar kan je ook “virtueel-3d” rondkijken hoe het eruit ziet.
Daar zie je dus ook dat daar direct de Merchandise zit.
Als je staanplaatsen hebt, kun je beter wel op tijd komen. Mits je vriendin enorm klein is; want dat is die van mij wel en dan komen we altijd vooraan haha. Nee, maar zonder gekheid. Kom dan op tijd. Bastille is geliefd, ik stond toen met haar ook vooraan. Maar we stonden wel pokkelang in de rij. Wat we over eten deden; ik ging naar de snackbar op het plein daar en haalde 2 frietjes voor ons en die aten we in de rij op. Zij hield dus mijn soort van plek in de rij bezet. Als je zitplaatsen hebt, is rond n uur of 7 komen prima. - Ben ik wel van plan -

Over waterflesjes, als je zonder dop binnenkomt, mag je het flesje meestal wel mee naar binnen nemen. Maar hangt beetje af of het druk is of niet. Want mijn zus mocht laatst gewoon haar flesjes drinken + eten allemaal meenemen. Maar we kwamen dan ook na het voorprogramma :’) dus ik had mijn flesje water voor niets helemaal vooraf met toestemming gevraagd haha. Dus brief voor niks helemaal uit laten printen in de bibliotheek door iemand :’) (Nja, voor niets. Je weet nooit van te voren)
Maaaaaareh, draai dus een extra dop van een zelfde soort flesje en doe die in je kontzak. Heb je je water toch safe. Of je koopt zo’n universele dop. Je bent niet de 1e.

Wij mochten geen flesje drinken of eten mee naar binnen nemen. Ophalen weet ik eigenlijk niet.

wat ik me al een tijdje afvraag, hoe zit het met tassen meenemen naar een concert, want wat nou als je in een sta-vak staat dan lijkt t me nie zo handig om de hele tijd een tas op je rug te hebben

er zijn kluisjes bij de meeste zalen.

Ik neem altijd een kleine tas mee met alleen de hoognodige dingen, die ik om m’n schouder doe.