Eerste keer naar een concert hoe en wat

Hallo
Ik ga met een groep vriendinnen 16 november naar een concert in de Ziggo Dome. Dit is voor ons allemaal de eerste keer dat we naar een concert gaan dus is voor ons veel nieuw.
Ik heb dus een aantal vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden

We gaan heen met de trein en terug met de auto omdat een aantal mensen niet met de trein terug mochten. Maar hoe zit het met ophalen? Gaat dat zomaar en hoe is dat het handigste?
Ook vragen we ons af hoe het nou precies zit met flesjes water mee naar binnen nemen
Verder heb ik als laatste vraag hoe lang jullie altijd rekenen om vanaf station (inclusief etenstijd en tijd om merch te kopen) rekenen om in de zaal te komen

Heel erg bedankt alvast voor de reacties <3

Je bedoelt of Ziggo Dome makkelijk bereikbaar is/waar je het beste kunt afspreken om opgehaald te worden? Je kunt tot vlak voor de ingang komen met de auto, dus ophalen is geen probleem.

Flesjes water mogen niet mee naar binnen, maar ze controleren heel snel en slecht. Ik heb een tas met meerdere vakken met ritsen en ze kijken bij mij altijd alleen in het hoofdvak, dus ik stop gewoon een klein flesje water in een zijvak. Mijn tas zit altijd vol zooi dus na een keer graaien door het maandverband en zo zijn ze het zat en loop ik met flesje en al naar binnen.

Vanaf het station is het een minuut of 10 lopen, en ik haal tijdens de pauze of na het concert merch. Ik doe altijd een half uur voor het voorprogramma begint bij Ziggo dome willen zijn, maar ik heb altijd zit plaatsen. Als je sta-plaatsen hebt wil je denk ik wel eerder want hoe meer vooraan je staat hoe beter (vind ik dan).

In de ziggodome mag je vaak je flesjes water wel mee als je de dop weggooit, dus neem gewoon extra doppen mee in een zijvakje of in je broekzak :slightly_smiling_face:
En vanaf station bijlmer arena ben je echt zo bij de ziggodome, hou er rekening mee dat iedereen van te voren wil eten dus dat het erg lang kan duren. Ik ga meestal gewoon naar de febo :stuck_out_tongue: maar je kunt in de ziggodome zelf ook wel eten halen. Je kunt het beste als je nog beneden bent (dus zodra je door de beveiliging bent) munten kopen. Er zijn ook kluisjes voor je jas enzo. Dus neem wat euromunten mee (of 2 euro of 50 cent, weet het niet meer).

Ik zou denk ik je taxi laten parkeren bij station bijlmer arena, dan zit je ook niet zo in de drukte.

dit is reclame en mag niet

Never mind niet gezien dat het een oud topic was… :cold_sweat:

Ik verstopte de dop van mijn flesje water ook altijd, maar de vorige keer werd iedereen gefouilleerd dus durfde ik niet :cold_sweat: