Eerste keer, maakt leeftijd uit?

Heyhey, ik heb nu iets langer dan een jaar met mijn vriendje. Hij is 17 en ik ben 14. Hij is geen maagd meer en was in het begin van onze relatie ook al klaar voor seks. Ik moest er toen nog niet aan denken en daar hield hij zoals het hoort rekening mee. Het laatste half jaar heb ik gemerkt dat ik veel meer interesse kreeg in seks en meer van hem wou weten wat hij allemaal gedaan had en zelf ook wel nieuwschierig werd. Tijdens het zoenen zijn we allebei steeds meer gaan voelen en later heeft hij mij gevingerd en ik hem afgetrokken. We zijn nu al een paar maanden bij elkaar aan het voelen, vingeren, pijpen en ik wil nu eigenlijk wel seks met hem. Alleen heb ik het idee dat veel mensen van mijn leeftijd daar niet mee bezig zijn en niet zo ver gaan met hun vriendje, veel vriendinnen van mij hebben ook nooit gezoend, daar is natuurlijk niks mis mee, maar is het dan ‘fout’ als ik nu al seks zou hebben?

Je moet het allemaal zelf weten, maar persoonlijk vind ik 14 te jong. Daarnaast vind ik het leeftijdsverschil ook wel redelijk groot.

Ja en nee, zo op het eerste gezicht wel maar als TS aangeeft dat ze al meer dan een jaar samen zijn wordt het imo anders…

Ik denk niet dat je je al te veel moet hechten aan de leeftijden en “of het al mag/kan”. Als het goed voelt voor jou, en je zeker weet dat je er geen spijt van zult krijgen, wie is de rest van de wereld dan om daar een mening over te hebben?

Aaarghhhh. Ik heb al zovaak een verhaal gehouden bij dit soort vragen maar echt. Wat maakt het uit wat wij vinden? Zat mensen die er op hun veertiende mee begonnen. Ik denk dat het erg jong is maar als je al heel lang met hem samen bent en het rustig opbouwt kan het best goed gaan en een fijne ervaring zijn. Echter het feit dat je op een forum vraagt of wij het oké vinden…

Ik zou inderdaad juist zeggen om het niet te doen omdat je het hier vraagt. Je moet je er niets van aantrekken wat anderen vinden, doe je dat wel dan ben je er waarschijnlijk ook niet klaar voor.

En zoals altijd, als ik kijk naar je eerdere berichten, heb je pas drie maanden met hem. Wat wil je nou? Wil jij seks hebben met hem? Want dat zou ik begrijpen. Als je 14 bent ben je niet onvolwassen (ook niet volwassen trouwens) en is het normaal om ernaar te verlangen, echter het doen en begrijpen wat het inhoudt en er echt klaar voor zijn, dat duurt vaak iets langer. Daar is jouw vriendje al wel. Maar je bent te jong om dat te begrijpen. Dus als je het doet, dan doe het veilig. En wees gewoon eerlijk. Er is namelijk wel een groot verschil of je nou een jaar met hem hebt of een paar maanden. Er klaar voor zijn op jouw leeftijd gaat ook over hoe goed je elkaar kent en hoeveel tijd je elkaar gunt.

Normaal zou ik zeggen dat 14 te jong is, maar aangezien je al langer dan een jaar met hem samen bent vind ik het net een ander verhaal. Als jij echt zeker weet dat je er klaar voor bent, en als je het veilig doet, waarom niet? Waarom boeit het je wat anderen er van vinden?

Vind het best jong maar als je het maar veilig doet.

Er zijn genoeg mensen op die leeftijd al met seks bezig en genoeg ook niet, dus doe gewoon wat je zelf wilt. Doe het inderdaad wel gewoon veilig, want heb al genoeg verhalen gehoord van meisjes op die leeftijd die ondertussen al bevallen zijn.

Zolang je het veilig doet en weet waar je aan begint, zie ik geen probleem. Tja het is misschien jong, maar het is iets wat je zelf moet bepalen.

nee, het is niet erg hoor als je er al klaar voor bent. de een is er op z’n 13de er al klaar voor en de ander pas op z’n 18e ofz.