Eerste keer, help!

Heeeeeei, heeeeei…

Vorige week zaterdag heb ik voor het eerst seks gehad met me vriend, hij vroeg een paar dagen later of ik de pil slikte. Ik zei ‘‘Nee, hoe dat zo?’’. Zegt hij: ‘‘Ja ik dacht dat je dat wel deed, de meeste meiden doen dat wel…’’. Nu zit ik te twijfelen we deden het wel veilig, hij had een condoom. Nu is mijn vraag, is het echt wel veilig geweest en wat voor werking heeft de pil precies?

Hoe is jullie ervaring daarmee…? En wat doen jullie, slikken jullie die of doen jullie dat niet?

Love.

Raar dat jullie dat niet van tevoren hebben besproken, maar okee.
Misschien vroeg hij het omdat hij de condoom de volgende keer wilde weg laten? Opzich moet alleen een condoom genoeg zijn dus bespreek het met hem!

Ik zou het er de volgende keer toch wat beter over hebben. En misschien een rare vraag maar: als je niet weet wat de pil precies voor je doet, ben je dan niet te ‘onervaren’ om seks te hebben? Dit komt zo nogal raar op mij over eerlijk gezegd.

Ik weet wel wat voor werking de pil heeft, maar ik gebruik hem niet. Mijn ouders zijn streng als het over seks gaat. Ik mag op mijn 16de nog geen seks van hun, want echt waar dan ben ik nog lang niet jarig! Ik kan dan moeilijk met zulke pillen bezig zijn.

Adviseer je huisarts over de juiste pil.

Een condoom moet genoeg zijn, maar ik zou het altijd zo veilig mogelijk willen doen en ook de pil slikken.Een condoom alleen vertrouw ik nooit zo. Wat hierboven ook werd gezegd; je mag zonder toestemming van je ouders naar de huisarts voor de pil.
Kun je er trouwens niet met je ouders over praten? Aangezien het je vriend is en jullie het misschien nog wel vaker gaan doen, lijkt me de pil wel zo veilig.
Je moet het zelf weten en iedere ouder heeft natuurlijk z’n eigen normen en waarden, maar persoonlijk vind ik het nogal raar als ze hun dochter verbieden de pil te slikken. Seks hebben ze toch wel, willen ouders dan liever dat hun dochter de pil slikt en veilig seks heeft, of dat ze straks zwanger is?

Ik slik de pil ook. Het is gewoon dubbel zo veilig, ik wil geen risico’s nemen.
En misschien een tip om eerst eens met je vriend te praten voordat je seks hebt, zodat jullie niet voor verrassingen komen te staan.

Als jij hier geen benul van hebt? Waarom heb je dan in godsnaam seks?
Je vriend moet ook niet zo naief zijn.

Mijn vriend en ik deden het eerst drie maanden met alleen condoom, maar ik ben nu aan de pil. Ik ben niet zwanger geworden in die drie maanden, maar de pil is wel fijner (: En ook veiliger.

Condoom is gewoon een goed voorbehoedsmiddel, zowel voor ongewenst zwangerschap en voor soa’s. Als je alleen op de pil staat dan ben je dus niet meer beschermt voor soa’s (als je geen condoom gebruikt). Ook moet je met de pil altijd goed letten op de tijd wanneer je de pil slikt, dit moet je wel echt secuur doen.

Ik vind het zelf fijner zonder condoom, alleen ik en mijn vriend vertrouwen elkaar ook gewoon 100% en we waren elkaars eerste sekspartner, waardoor we dus er zeker van waren dat we geen SOA’s hadden.

Elk voorbehoedsmiddel heeft zo zijn voordelen, maar ik zou voor het veiligheidslevel toch voor een combinatie gaan van beiden:
Als je ziek wordt en je braakt je pil uit of je hebt ernstige diarree dan is je pil niet meer betrouwbaar, ook niet als je hem dus vergeet.
Een scheurtje in het condoom kan ook fataal zijn, het is maar net wat je zelf fijner vindt :slightly_smiling_face:

Voor alle vragen die je hebt gesteld is een algemeen topic voor;)
Begin aub eerst met info verzamelen over de dingen die je moet weten voordat je met seks begint en dus voordat je nog een keer seks hebt! :hammer:
De pil kan je gewoon bij de huisarts vragen daar hoeven je ouders niets van te weten!

Ik heb het er natuurlijk eerst wel met hem over gehad, maar ik heb de pil zelf nooit geslikt, maar hoor de laatste tijd dat meiden op jonge leeftijd zwanger worden en word daar op een of andere manier een beetje bang van, terwijl ik er op het moment zelf er echt klaar voor ben. Dan is het gewoon genieten, maar achteraf ga ik me zorgen maken en dan denk ik zal ik dan echt veilig hebben gedaan. Een condoom is veilig, toch!? ;$

Een condoom is alleen veilig als je hem goed gebruikt. Hij kan scheuren of afglijden, iets waar je dan geen weet van hebt maar vaak achteraf achterkomt.
Het is maar wat voor risico je wilt nemen.

Maar als die afglijd dat merk je dan toch en als die scheurt, ja dat kan je niet merken nee!

Dit zat ik ook te denken. Ik heb het idee dat de TS jonger is dan 14, want in de 2e krijg je meestal voor het eerst seksuele voorlichting en enigszins uitleg over de pil en de werking ervan.

*leest wat verder*
Op zich moet het condoom genoeg bescherming bieden, maar je kunt ook naar de huisarts gaan zonder je ouders en dan gewoon de pil goed verstoppen. Het lijkt me dat ze niet je hele kamer controleren om te kijken of jij de pil slikt.

Je kan je pil toch ook altijd in een zijvakje in je schooltas bewaren? Dan heb je hem ook altijd bij je

Als je het er met hem over hebt gehad, waarom moet ie dan achteraf nog vragen of je aan de pil bent? oO

Nja, je kan zelf de pil halen of gewoon met condoom doen.

DE WERKING VAN DE PIL

[size=11px]Een ander effect van de pil is dat het slijm in de baarmoederhals taaier wordt. Hier moeten de zaadcellen doorheen op weg naar de eicel. Het slijm wordt zo taai dat het bijna onmogelijk is voor de zaadcellen om er doorheen te komen. Daarnaast wordt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling van een eicel, als er al een eisprong geweest zou zijn.

[size=11px]De pil is alleen op recept van een arts verkrijgbaar. Als je eenmaal een pil voorgeschreven hebt gekregen, kun je een herhalingsrecept direct bij de apotheek ophalen.

[size=11px]Ik gebruik de pil en weet zo ook wanneer ik ongesteld word. De pil is zeer betrouwbaar, maar niet 100%.Als je de pil wilt gaan gebruiken, gewoon een afspraak maken bij de dokter en dan gaat hij of zij met jou bekijken welke pil voor jou geschikt is.