Eerste keer en twijfels ..

Ik heb gister voor de eerste keer seks gehad. We hebben alleen een condoom gebruikt.
Hij wilt graag dat ik een morning afterpil inneem, maar ik heb hier mijn twijfels bij. Ik heb gelezen dat deze pillen niet goed voor je lichaam zijn. We weten ook niet zeker of het 100% goed is gegaan. We hadden wel gecheckt of er n scheurtje in de condoom zat, maar we dachten van niet.
Ik ben ook ongesteld. Gister was het mijn 3e dag en die was al niet hevig meer.

Wat zouden jullie doen? Ik heb mijn twijfels over de morning afterpil. Of dat dit echt nodig is.
(Wil binnenkort wel aan de pil gaan)

Je kan niet zwanger raken als je seks hebt terwijl je ongesteld bent, je baarmoeder is immers net aan het afbreken. Dus zelfs in het zeldzame geval dat je een eisprong hebt tijdens je ongesteldheid, kan het eitje niet nestelen.

Aangezien jullie een condoom gebruikt hebben en jij ongesteld bent, zou je in principe geen morning after pil in hoeven te nemen om de redenen die WiskundeIsMakkelijk ook noemt. Maak je er maar geen zorgen om.

Totaal onnodig

Dank voor jullie reacties!

Condoom wat niet gescheurd is = veilig.

De condoom was nog heel en je bent ongesteld. En ook als je niet ongesteld was en het condoom was niet gescheurd, hoef je je ook geen zorgen te maken. :slightly_smiling_face: Een MAP doet niet veel goeds voor je lichaam.

Misschien anders aan de pil gaan? Als het condoom dan scheurt ben je alsnog beschermt tegen zwangerschap - mits je de pil goed slikt.

Ik gebruik ook alleen condooms, maar ik ga echt niet iedere keer nadat ik seks heb de MAP nemen. Dat zou echt niet gezond zijn.

Ja ben van plan aan de pil te gaan, even n afspraak maken bij de huisarts!

Ik weet dat t niet nodig is om een morning after pil elke keer te slikken als we n condoom gebruiken. Maar zo voor de 1e keer vond ik t toch wel vreemd allemaal. Maar we hebben besloten dat ik er geen hoef te nemen! :slightly_smiling_face:

Goed zo!

Dit mag de volgende keer (maar ik hoop natuurlijk niet dat die komt) in het ben ik zwanger? topic.

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.7575.html

slotje