Eerste keer: bang dat ik "te strak" ben?

Beste meiden,

Ik zit met een probleempje. Ik ben bijna 17 en ga binnenkort voor het eerst proberen “verder” te gaan met een jongen. We hebben geen relatie, maar ik ken hem best goed en voel me bij hem totaal op mijn gemak. We hebben al vaker gezoend en dingen gedaan maar hebben nooit echt sex gehad.

Hij heeft wel meer ervaring op dat gebied dan ik aangezien hij 22 is en een aantal relaties achter de rug heeft. Hij weet dat ik nog maagd ben. Ik wil zelf ook graag met hem verder gaan, ik ben alleen bang dat ik dadelijk misschien te zenuwachtig ben of “dichtklap” (kan dat?) aangezien ik altijd al moeite heb gehad met tampons inbrengen. (Misschien teveel detail), maar ik kan bijvoorbeeld 1 vinger erin krijgen, maar bij twee doet het al pijn en kan ik niet erg diep gaan. Dus ik ben bang dat sex misschien bijna onmogelijk zal zijn of erg pijnlijk.

Het kan ook dat ik er gewoon teveel overna denk en mezelf zenuwachtig maak. Kun je überhaupt te strak zijn voor de eerste keer? Meiden die gewoon goede ervaringen hadden de eerste keer? Of slechte/pijnlijke? Help please!

Natuurlijk kan je te strak zijn de eerste keer, dat is ook een van de redenen waarom veel meiden pijn hebben de eerste keer. Maar zenuwachtig zijn maakt het natuurlijk niet beter, je moet je echt ontspannen en op je gemak voelen want anders gaat het waarschijnlijk niet passen.

Ja, dat dacht ik al haha. Maar enige tips voor ontspannen?

Je moet het 100% willen en genoeg voorspel/tijd voor elkaar nemen. En desnoods glijmiddel gebruiken.

Je kan niet te strak zijn als je genoeg ontspant en opgewonden bent en ik neem aan dat dat wel lukt als je vertrouwd bent met die jongen.

De eerste keer bij mij en mn vriend lukte ook niet, maar hij ging er niet in om het maar even plat te zeggen. Helemaal niet erg, maar wel jammer. Misschien was ik toch niet relaxt genoeg?

De keer daarna lukte het wel. We sliepen voor het eerst samen in een bed (hij was op vakantie met vrienden en ik en een vriendin kwamen langs) en we keken elkaar aan en eigenlijk ging vanaf toen alles vanzelf. Het deed wel pijn ja, maar dat is logisch.

Ik zou wel goed voorspel hebben samen, zodat jij dat genoeg bent. Anders lijkt het me al helemaal een hel. Ook zou ik t niet in je hoofd ‘plannen’ zegmaar. Dan maak je jezelf alleen maar zenuwachtig als je weet dat het gaat gebeuren. Desnoods vertel je de jongen dat je zenuwachtig bent, ik denk dat hij je wel op je gemak weet te stellen.

De eerste keer is superspannend en daardoor kan het wel pijn doen maar inderdaad kan glijmiddel erg helpen.

Je moet je eerste keer niet plannen. Het moet gewoon gebeuren. Bij mij lukte de eerste keer niet en de keer daarop pas. Ga er ook niet vanuit dat de eerste keer fijn is. En weet je zeker dat je er klaar voor bent? Je moet het echt niet gaan doen als je er niet klaar voor bent.

Nou, volgens mij komt het maar weinig voor dat meiden echt te strak zijn. Meestal wordt die pijn veroorzaakt door spanning, niet door iets fysieks. En dan is het dus belangrijk om je te beseffen dat de eerste keer geen pijn hoeft te doen. Ga nooit doorzetten ondanks dat het (veel) pijn doet, dat hoeft helemaal niet.

Tips voor ontspannen heb ik niet echt, maar zoals iemand anders al zei: plan het niet teveel. Als je je op je gemak voelt dan gebeurt het vaak vanzelf, en dan zit er ook minder druk achter :slightly_smiling_face:

Eerste keer doet belachelijk veel pijn, om je even bang te maken. Tweede en derde keer ook, maar daarna wordt het echt goed haha

De eerste keer doet pijn en misschien lukt het ook niet helemaal. Maar -dit klink best raar- je lichaam is gemaakt voor seks. Uiteindelijk zal het wel lukken.

…En anders is er nog altijd glijmiddel :stuck_out_tongue:

uuh niet bij iedereen doet de eerste keer pijn. Als je maar genoeg otnspant :wink:

de jongen waarmee ik voor het eerst seks mee had heb ik helemaal geen pijn gehad en was fijn, terwijl de 2e jongen met wie ik naar bed ben gegaan destijds wel ontzettend zeer deed. en hij deed gewoon rustig, dus ik was bij die 2e jongen meer gespannen dan die 1e

bij mijn eerste keer lukte het eerst ook niet totdat ik even op mijn tanden beet en zei dat die maar gewoon door moest duwen. Het erin brengen deed geen pijn. Maar omdat ik daar beneden ineens wat voelde spande alles aan wat ik eigenlijk niet eens door had en ik was super ontspannen. Had last van 1 steekje toen was de pijn al weg. Toch had ik achteraf denk ik toch beter glijmiddel kunnen gebruiken omdat het op een gegeven moment toch wel een beetje een brandend gevoel begon te geven.

Als je gewoon goed aan voorspel doet en zorgt dat je onspnannen bent komt het wel goed, pijn verschilt per persoon. Ik had er haast geen last van. Het is helemaal niet erg als het niet lukt, en daar zal hij ook wel respect voor hebben. Het is tenslotte je eerste keer en iedereens lichaam is anders.

Ik dacht precies het zelfde als jij, ik had ook moeite met tampons enzo… Maar bij mij is het allemaal goed gekomen, ik had echt geen pijn. Ja je leest het goed, geen pijn. Dit is wel bij iedereen anders. Het voordeel is nu zelfs dat ik wel tampons kan gebruiken haha.

Mijn tips: blijf ontspannen, voel je op je gemak bij hem, sta 100% achter je keuze en neem de tijd voor voorspel.

Hij is 22 en jij 17 en maagd… en hij weet dat… dan weet hij er ook wel raad mee, je bent inmiddels niet het eerste meisje waar hij mee gevreeën heeft dus ik neem aan dat hij volwassen en rustig met je omgaat als je het de eerste keer gaat doen.
Hoop dat je ervan geniet meid!

Nou bij mij ging de eerste keer niet eens. Ik was ook te strak. Ga je niet dood aan hoor, de keer erop lukte het wel :stuck_out_tongue: Je moet niet altijd alles proberen te overzien, sommige dingen en vooral seks moet je gewoon op je af laten komen. Niet teveel over nadenken dan wordt je misschien nog zenuwachtiger.