Eerste Kamer behouden, waarom?

Ik moet een soort van betoog houden waarom ik de eerste kamer wil behouden (nee, ik heb dit onderwerp niet zelf gekozen).
Weet iemand goede argumenten enzo om de eerste kamer te behouden? ^^

uuhm nee… daar houd ik me niet bezig, dus beschouw dit maar als een upje :slightly_smiling_face:
misschien moet je je vraag eens stellen op een forum over politiek ofzo ;p

Heb je al wat informatie opgezocht over de Eerste en Tweede Kamer, e.d.?

Democratie blijft het.
Het bestaat al heel lang.

Ja, ik weet wat de taken van Eerste en Tweede Kamer zijn, maar ik ben zelf voor het afschaffen van de Eerste Kamer, omdat ik vind dat haar taken niet veel toevoegen, het is alleen nog een extra controle. :angel:

De Eerste Kamer zorgt ervoor dat de Tweede Kamer niet zomaar alles kan doen wat het wil, het zorgt voor extra controle. Daarbij staan Eerste Kamerleden meer midden in de maatschappij en weten wat er speelt.

Het gaat terug naar het begin van de democratie: de driemachten leer (trio politica) … Als de eerste kamer wegvalt, valt dat ook weg.
Plus het voegt misschien niet superveel toe die extra controle, maar stel je voor dat die controle wel echt een keer nodig is en hij is er niet…
Verder kan je op internet nog wel dingen vinden? Het lijkt me een onderwerp waar al wel aardig wat over gezegt is

Dankjullie wel! :slightly_smiling_face: