Eerste indruk, nieuwe klas.

Ik ga dit jaar naar de derde, maandag begint mijn schooljaar al. Helaas kom ik bij weinig mensen die ik ken, en geen een van mijn vrienden. Ik ben ontzettend zenuwachtig en heb er geen zin in. Maar hoe maak je een goede indruk? Ik wil wel graag vrienden krijgen dit jaar, vorig jaar liepen al mijn vriendschappen de soep in.
Tips?

Kom zeker over en wees gewoon jezelf :slightly_smiling_face:

Ik ben ook best bang dat ik geen vrienden ga maken ofzo, ik kom ook bij allemaal ‘vreemde’ in de klas. dus up!

Zie het als een kans dat je in een nieuwe klas komt? Wees jezelf en wees gewoon aardig tegen iedereen. Good luck!

Oh en de meeste mensen zijn zenuwachtig als ze een nieuwe klas krijgen, je zult niet de enige zijn!

Ik kom ook bij geen één vriendin in de klas, zelfs niemand die me aardig lijkt. En ergens heb ik geen eens behoefte om bevriend met iemand te worden… Maarja dan wordt het ook zo’n saai jaar. Zie er echt wel tegen op. Zie dit als een upje.

Veel lachen ( MAAR NIET TE ) En idd gewoon jezelf zijn. Je zult zien dat alles gewoon goed komt =)

Wees jezelf en zie er zelfverzekerd uit. Stap op mensen af die er aardig uit zien en begin een gesprekje.

Same here. Kom in een helemaal nieuwe klas op een helemaal nieuwe school. n ben echt schijt, maar aan de andere kant al die andere studenten kennen ook niemand dus zijn vast net zo onzeker. Alleen dat is dus het ergste, wat als zelf iemand die de optie heeft voor of met jou fietsen of alleen, dan voor alleen kiest dat zou echt K zijn x]

En ik zie echt op tegen de intro… Ik wil geen gare dingen moeten doen… DAAAAAAAMN

ik had dat vorig jaar, ik was echt depressief toen ik hoorde dat ik niet bij mijn bff in de klas kwam, al die mensen kende ik niet, maar aan het eind van het jaar had ik er zeker wel 10 goede vrienden bij, je leert vanzelf nieuwe mensen kennen, eerst dacht ik van, die meiden zijn echt van die bitchy’s maar nu ben ik zelf met 1 van hen vriendinnen, zo zie je maar weer dat niemand is wat ie lijkt. En ik heb het ook overleefd haha, dus je kan het en maak er een leuk jaar van!

Poeh ik heb echt een baksteen in mijn maag :frowning_face:

Komt helemaal goed! Is heel normaal en meestal is de klas na 2 a 3 weken wel gewoon “gewent” aan elkaar. Dus ze zullen je heus accepteren!

Goodluck girl! X

gewoon spontaan zijn en zeggen hee zal ik naast jou zitten en dan gewoon kletsen. Komt vast goed! Ik heb het ook zovaak mee gemaakt. Ik weet niet of je vmbo doet of havo/vwo maar op het vmbo heb je ook clusters en heb je steeds andere klassen bij elke les. Een eigen wi klas, ak klas etc. als je havo doet dan krijg je dat volgend jaar en zit je steeds bij andere mensen en dat is ook wel heel leuk. Alleen de basisvakken volg je dan met je eigen mentor klas. En nu leer je dan alvast nieuwe mensen kennen. Uiteindelijk ken je ze allemaal :stuck_out_tongue: dus daar zullen heus wel een paar nieuwe vrienden bij zitten

Ik vind het zo grappig als je dan in een klas komt met allemaal onbekenden… dan heb je zoiets van ‘ga ik hier ooit aan wennen?’ En dan op het einde van het jaar vind je het raar dat ze volgend jaar niet meer bij je in de klas zitten :’)

Maargoed… Gewoon jezelf blijven ja en zeker overkomen is wel handig ja :slightly_smiling_face:

gewoon jezelf blijven en rustig blijven ademhalen :wink:

Wees gewoon open en spontaan…Maak met mense die je beetje aardig lijken een leuk praatje en wees lekker jezelf!

Vrienden maken gaat meestal vanzelf. :relieved:

gewoon jezelf blijven…
verander nooit voor mensen …

ik weet nog niet eens in welke klas ik kom ;S

Nee ik ook niet… dat horen wij pas de eerste dag waneer we onze boeken moeten ophalen…