eerste indruk, het gaat nu al helemaal mis

ik ga dit jaar naar de vierde en ben van al mijn vriendinnen gescheiden. ik zit in de klas met allemaal nieuwe mensen en ken niemand. ik ben nu al drie dagen op school en zit steeds alleen. ik krijg niet het gevoel dat het klikt met de mensen uit mijn klas want de groepjes zijn al gevormd en ik pas er niet echt bij. ik voel me dan zo ongemakkelijk. mijn vriendinnen hebben ook andere tussenblokken en dan zit ik ook alleen. help!!

Geef het tijd, ze moeten je nog leren kennen.

Toch proberen aansluiting te zoeken. Gewoon op iemand afstappen en een keer aardig vragen of ze het een probleem vinden als je een les naast ze komt zitten.
Of je probeert eerst in je pauze aansluiting te zoeken, dan kom je er ook meer achter met wie je het een beetje kan vinden.

Je leert ze vast wel beter kennen als er bijvoorbeeld groepsopdrachten zijn ofzo, probeer anders eens op iemand uit zo’n groepje af te stappen en te vragen naar iets van huiswerk en zorg er zo voor dat er een gesprekje begint. Vooral niet vroeg de hoop opgeven maar open blijven staan voor nieuwe vriendschappen (:

ik ben alleen bang dat als ik een keer op iemand afstap of ergens bij ga zitten dat ze me dan een beetje negeren dan moet ik heel erg mn best doen om te zorgen dat ze tegen me praten

Ik had hetzelfde probleem toen ik naar de vierde ging. Ik ben toen bij aanvang van één van de eerste lessen van dat vak naast een meisje gaan zitten. Vervolgens klikte dat zo goed dat we twee jaar lang naast elkaar hebben gezeten!

Je zegt dat er al, naar jouw idee, groepjes zijn gevormd. Echter is het pas de eerste week school en is iedereen nog een beetje onwennig. Wat je kunt doen is gewoon voor of achter een paar meiden (of jongens natuurlijk) gaan zitten en zo het gesprek beginnen. ‘Jezelf in het groepje’ praten zegmaar

Ja, maar als jij de stap niet zet en zij hebben allemaal al vrienden en vriendinnen, dan is de kans dat ze op jou afstappen gewoon wat kleiner omdat ze er geen ‘nood’ aan hebben. Gewoon proberen, zeker als je die mensen niet kent heb je genoeg om over te praten, wat ze graag doen etc. Zo kun je ook kijken of je gemeenschappelijke hobby’s hebt. En er zijn ongetwijfeld mensen die hun vriendenkringetje niet willen vergroten, maar er zijn ook heel veel mensen die wel openstaan voor nieuwe vriendschappen, je zult het alleen zelf een stukje in de juiste richting moeten duwen.