Eerste date

Haaaallo.
Overmorgen heb ik mijn eerste date met een jongen. Heb hem vrijdag met uitgaan op vakantie ontmoet en hij woonde toevallig bij me in de buurt enzo. Die avond was echt vet gezellig, ook gezoend enzo en ik voelde me echt op mn gemak bij hem.
Maar nou ben ik echt zenuwachtig, ben zo bang dat er allemaal stiltes zijn enzo. En dat ik mensen die ik ken tegen kom. En hoe het gaat met betalen… Voel me net een klein kind.
Ook ben ik bang dat hij veel meer ervaring enzo heeft… Maarja, daar kan je natuurlijk niets aan doen.
+ nog iets, ik weet niet of hij gelooft, maar ik wel. Hij vraagt wat ik vandaag gedaan heb, zouden jullie dan terug smssen dat je naar de kerk bent geweest enzo… Of kan ik beter wachten met daarover vertellen als ik bij hem ben en het gesprek komt erop. Volgensmij gelooft ie niet namelijk…
Oke, sorry. Voel me echt net een klein kind. Maar ik wou het gewoon even kwijt!
xxx

Wat een gedoe haha. Maar wees gewoon jezelf op de date, dan komt alles goed :’)

Verzin anders wat onderwerpen van tevoren waar je het over wilt hebben. School, vakantie, waar tie anders nog meer uitgaat, etc… Door open vragen te stellen hou je een gesprek op gang. Maar zeker als hij echt in je geinteresseerd is doet hij wel zijn best om er een leuk gesprek van te maken. En met betalen hoef je je ook geen zorgen te maken: of hij betaalt alles of je stelt gewoon voor het 50/50 te delen, heel simpel toch? :slightly_smiling_face:
Geloof is (zeker) wel wat lastiger, zeker als hij een atheïst is. De 2 grootste relatiekillers zijn namelijk verschil in geloof en verschil in uitgaansfrequentie (partyganger vs. bankhanger). MAAR. Laat de moed niet in je schoenen zakken, probeer het, vertel hem dat je 's zondags naar de kerk gaat, en vraag hem eventueel naar of hij gelooft. En als hij je echt leuk vindt (en later: misschien wel van je houdt) zou het hem niets moeten kunnen schelen. Maar pas wel op met hem dingen ‘voordragen’, dit is niet gemeen bedoelt maar dwing hem bijvoorbeeld niet mee te bidden bij het eten ofzo.

Succes, en veel plezier he! Komt wel goed :slightly_smiling_face:

@Pluish, thanks! Ik ga het hem sowieso wel vertellen, dat is gewoon iets wat bij mij hoort. Maar ik vraag me af of ik het nu via de sms doe of gewoon als ik hem echt spreek en als het gesprek er op komt. En natuurlijk ga ik het hem niet voordragen, ik weet dat dit ab-so-luut niet helpt! Ik heb er zelf ook een hekel aan als mensen mij ergens toe dwingen oid.

@Frogger, I hope so. haha.

Je zou het een beetje casual kunnen laten vallen, bijv in 'wat heb ik gedaan vandaag? Nou ik was vroeg op want ik ga op ‘s ochtends naar de kerk op zondag, toen ben ik met vriendinnen de stad ingegaan, wat gegeten en nu ben ik weer thuis.’ En je hoeft natuurlijk niet te overhaasten met vanalles te vertellen, als jij je ‘zeker’ genoeg voelt om dat te vertellen, sowieso omdat je zegt dat het écht bij je hoort, misschien valt het onderwerp van het gesprek op jullie date vanzelf wel op het geloof, en dan kan je het hem ook vertellen. En accepteert ie het niet, kan hij lekker opzouten toch :slightly_smiling_face:

Ah, ik wou dat ik zo kon denken. Als ie het niet accepteert dat ie dan kan opzouten. Is opzich ook wel zo, maar straks is ie vet leuk enzo. Dan zou ik het echt jammer vinden. En ook als ik het nu sms en hij knapt daar op af, hoewel ik dat erg triest zou vinden als ie daar op afknapt en dat dan de date niet meer doorgaat ofzo! :frowning_face: Meer meningen, hij smst zelf ook sloom terug dus opzich heb ik alle tijd!

Die dingen komen altijd vanzelf goed.
Maar het belangrijke op een date is dat het geen interview wordt dus je moet niet de hele tijd vragen lopen te stelen. Ook is praten over je ex en no done en sex.En voor de zekerheid neem jij toch wat geld mee als hij een echte heer is betaald hij wel voor je.

Dat praten over mn ex komt wel goed, want die heb ik niet! :wink: Geld neem ik sowieso wel mee, achjoh. alles komt ook wel weer goed, hoop ik tenminste!

upjee

haha ik ken het gevoel we. Donderdag had ik ook een voor het eerst een date met “hem”.

maar geloof me wees gewoon lekker jezelf dan komt alles goed. Over wie betaald heb nog nooit problemen gehad al mijn dates betaalden (lucky me). en je voelde je die keer met uitgaan ook al op je gemak bij hem dan moet het toch helemaal goed komen.
je praat jezelf alleen maar meer zenuwen toe.

succes :slightly_smiling_face:

thanks. Ik heb weer wat moed! (:

ik was ook altijd bang dat er stiltes gingen vallen, alleen als dat gebeurt zeg ik altijd: oke, dit is een beetje stil. Vertel even wat gezelligs, wat doe je zoal… En tot nu toe vinden ze het spontaan en grappig, wat aantrekkelijk is. Verder moet je jezelf zijn in het kerkgedoe. Als ik jou was zou ik dat gewoon smsen! Voor jou is het kennelijk belangrijk, en als hij daar geen begrip voor heeft is dat zijn schuld, en is hij jou niet waard. Toch? gewoon jezelf blijven, praten over wat je zoal doet en wat je belangrijk vind & stel hem ook vragen! Je kan bv ook vragen: ben je gelovig? ik namelijk wel.

Heel veel succes meid! het komt vast goed haha :grin:

ohja en over het betalen maak ik altijd deze opmerking :

jongens moeten betalen op een eerstedate, *kijkt naar de grond weg en lacht* werkt ook heel goed haha (:

ik heb het hem gewoon gesmst, hij reageerde er echt niet op. Behalve dat mijn zondag echt typisch zondag was, zoals ik hem al gesmst had! Voor de rest, het gaat wel goedkomen. En anders niet, de volgende keer beter!

Laat ons weten hoe t was!