Eerste date

Hoii,

Ik heb zaterdag mijn eerste date met een jongen. We kennen elkaar al een tijdje maar hebben nog nooit echt met elkaar alleen gepraat. Op whatsapp praten we elke dag wel, en dan is hij ook niet verlegen. Maar in het echt is hij wel verlegen, dat heeft hij ook gezegt. Nu ben ik dat ook best wel…
Ik ben dus heel erg bang dat er van die awkward stilte’s komen. Ik weet al best veel van hem omdat ik alle dingen al gevraagt heb op whatsapp. Hebben jullie misschien tips of dingen waar je over kan praten als niemand iets zegt? Ik wil echt niet dat het gesprek dood valt.

misschien handig om van te voren een soort van lijstje te maken waar je over kan praten mocht er een stilte vallen?

• favoriete jeugdfilm/serie
  • film die jullie nu leuk vinden
  • meer over jeugd (waar gewoond, wat deed hij vroeger vaak)
  • hobbies
  • nieuws
  • studie
  • lievelingseten, of hij goed kan koken
  • afgelopen zomervakanties
  • landen die je nog wil bezoeken
    etc!!!

Ga iets doen waarbij het niet awkward is als het stil is? Je kunt bijv. een film gaan kijken, dan is het stil ja, maar niet awkward stil. En na de film heb je direct een gespreksonderwerp, want ‘wat vond jij nou eigenlijk van de film?’ Of ga met de hond wandelen, de stad in ofzo, bedenk wat leuks. :slightly_smiling_face:

Goodluck! :slightly_smiling_face:

sport!
dat schijnen de meeste mannen wel leuk te vinden :stuck_out_tongue: