eerste date?

Ik heb met een jongen afgesproken om film te gaan kijken nadat mijn moeder ons aan elkaar heb voorgesteld. Mijn probleem is dat ik helemaal gek wordt hier. We hebben hiervoor een klein beetje gepraat. Ik weet nauwelijks meer hoe hij eruit ziet, ik weet alleen dat het niet veel indruk heb gewekt bij mij (dat is lang niet alles dat weet ik hoor) Hij vind mij geloof ik helemaal geweldig, hij noemt me mooi en mop en stuurt me nu al kusjes en doet heel erg zijn best om zo veel mogelijk te praten met mij. (als ik dit lees klikt het heel knullig, I know)
Dit ben ik absoluut niet gewend want bijna niemand heeft zo iets tegen mij gezegt en diegene die dat deden waren vrij duidelijk over hun bedoelingen. Daarbij heb ik extreem slechte ervaringen met nieuwe dingen waardoor ik van dit soort dingen altijd spontaan moet overgeven en begin te huilen en trillen. Normaal sluit ik mensen gemakkelijk buiten omdat ik hiervan heel ongemakkelijk wordt en dat de makkelijkste weg is. Dit is dus de eerste keer dat ik ergens serieus op in ga. Mijn moeder blijft door gaan over hoe lief hij wel niet is. " Een echte schat" blijkbaar. Ik heb nu al een kleding crisis en zit aan de valdisper. Heeft er iemand tips voor mij om het even iets makkelijker te maken?

Misschien met vrienden gaan of hem thuis uitnodigen bij je ouders etc zodat je niet helemaal alleen met hem bent?

Als je het niet ziet zitten gewoon niet doen, heel jammer voor je moeder dat ze hem de ideale schoonzoon vind, maar ik denk dat je zelf wel in staat bent om een vriend uit te zoeken toch? :slightly_smiling_face: En anders zoals Leau zegt misschien vrienden uitnodigen zodat jullie de eerste keer niet alleen zijn, maar dan moet je wel gemeenschappelijke vrienden hebben natuurlijk, anders maak je het heel ongemakkelijk voor hem denk ik.

Die hebben we voor zo ver ik weet dus niet. En het is niet dat ik niet wil gaan. ik space hem alleen een beetje dood hier omdat ik dit nog nooit heb gedaan en ik een extreme zenuwpees ben.

De eerste keer was ik ook heel erg zenuwachtig, mijn allereerste date ooit. Dit komt gewoon omdat je niet weet hoe je jezelf een houding moet geven, maar je moet maar zo denken dat hij speciaal voor jou komt, dus er moet wel iets heel leuks aan jou zijn. Jezelf een beetje zelfvertrouwen inpraten, gewoon jezelf zijn en ervan genieten.

Anders vraag je of hij bij jou thuis een film komt kijken? Misschien dat dat het voor jou makkelijker maakt omdat het jou ‘veilige plek’ is.

Bij mij is de hele familie thuis en ik denk dat ik mij daar misschien juist wat minder lekker bij voel ^^ Die gaan mij dan heel glunderend aankijken en aan de deur luisteren enzo (vooral mijn zus) daar heb ik echt geen behoefte aan.
Dat loop ik ook constant tegen mijzelf te zeggen, hij is vast net zo nerveus als ik… hopelijk… plus als ik bij hem ben kan ik weg wanneer ik wil :wink:

Het is heel normaal dat je zenuwachtig bent hoor, dat zal hij dus ook best zijn! Probeer een beetje te relativeren dat het niet zo eng/spannend is als dat je denkt. Het is ook maar een mens en de date is gewoon vrijblijvend, dus als er geen klik is dan is dat toch meteen duidelijk?
Alvast heel veel plezier en maak je niet te druk!

Ik snap precies wat je door maakt je zit wss uren na te denken over welke kleren mak-up enz.

heb ik ook gehad en nouja mijn tip is laat het gewoon over je heen komen.
Wat bij mij erg helpt is om te zeggen tegen mezelf: oke srax ga ik dat doen maar strax is niet nu dus ik hoef nu niet te stressen.

He is heel lastig want je doet het toch maar het zal vast wel leuk worden.

Veel succes en niet teveel stressen

Ja dat is inderdaad ook zo ja… Oke ik voel mij al iets beter denk ik… Een paar bemoedigende woorden doen altijd goed.
, dank jullie wel :slightly_smiling_face: