Eerste date OOIT

Heey Meiden,
Ik ben 16 en ik heb binnenkort mijn eerste date ever met een jongen die ik tegen ben gekomen op een feestje. Ik zit wel met veel vragen in mijn hoofd… Als eerste: bij mij is altijd iedereen thuis dus als hij mij dan zou komen ophalen ziet iedereen dat en dat zou ik mega awkward vinden! Ik heb het ook nog niet verteld aan Mn ouders, het is niet dat ik niet mag daten maar ik vind het gewoon heel ongemakkelijk en ik heb een broer die me daar sowieso over gaat plagen. I know… super kinderachtig maargoed. Als die jongen dan mij komt ophalen, komt hij dan eerst binnen ofzo? Als hij binnenkomt moet hij zich sws voorstellen aan mijn ouders maar dat lijkt me best wel gek als het pas de eerste date is en het helemaal niet serieus is ofzo. Okee 2e vraag: uiteten of gewoon (bij hem denk ik) eten? En wie betaald ?:confused::confused: Meestal is het de jongen toch maar hoe gaat dat dan in zn werk? Moet ik dan bijvoorbeeld eerst vragen of we de rekening delen ofzo? En dan wachten wat hij zegt? Ohja en heeft iemand tips voor de zenuwen want ik ben nu al pittig zenuwachtig.

Sorry voor dit hele verhaal… ik heb nog nooit met een jongen afgesproken/flow gehad/ of gezoend oeps… dus alles is zo nieuw.

Alvast bedankt xx

Moet hij je per se ophalen? Je kunt ook gewoon ergens afspreken en dan vermijd je ongemakkelijke situaties met je familie. Ik zou gewoon vragen om de rekening te delen, ik vind het onzin dat de jongen zou moeten betalen.

Waarom moet hij jou perse ophalen? Je kunt toch ook ergens iets gaan drinken lijkt mij?

Nee hij hoeft me denk ik niet per se op te halen maar ik heb een fiets en hij heeft een scooter en we gaan naar de film (geen idee of we eigenlijk naar de bios gaan maar het is wel een bioscoopfilm dus thuis lijkt het me een beetje lastig). Tja nu ik er zo over nadenk kunnen we ook zelfstandig naar de bios gaan… Hij hoeft me indd niet op te halen maar okee stel hij haalt me wél op …

en thanks voor het reageren zo snel!!

Nou ja, ik denk zelf dat het wat makkelijker zou zijn voor jou om gewoon bij de bios af te spreken dan. Zo hoeven je ouders hem ook niet gelijk te ontmoeten oid.

Ik zou sowieso geld meenemen en de rekening splitten, want beetje onzin dat omdat hij een jongen is dat hij het allemaal moet betalen toch? :cold_sweat: Veel plezier in ieder geval! De zenuwen nemen vanzelf wel af tijdens de date, maak je er vooral geen zorgen over en geniet ervan :slightly_smiling_face:

Jaa indd toch wel handiger! Okee dit maakt me minder zenuwachtig :slightly_smiling_face: En helemaal gelijk over het betalen hahah

Bedankt!! X