eerste date ooit!

Hallo allemaal,

Morgenavond heb ik mijn eerste date. Mijn aller aller eerste. Ik heb misschien wel al vriendjes gehad maar nooit officieel met een date. Hij komt me morgen thuis ophalen waarbij we naar zijn huis gaan. Zijn ouders zijn niet thuis en gaan zo een film kijken. Hij weet ook dat ik het rustig aan wil doen en dat is goed voor hem. Nu zit ik met de vraag, hebben jullie tips???

Over wat moet ik met hem praten in de auto? Ik heb hem begin vorige maand leren kennen in een dancing. Sindsdien steeds smsjes gestuurd. Bij een sms heb je tijd om na te denken, in het echt niet.

Lieve meiden, shoot jullie tips en advies maar af op mij zodat ik er helemaal klaar voor ben!

Liefs,

Praat over (gemeenschappelijke) hobby’s/interesses.
Of aks jullie nog niet weten welke film jullie gaan kijken, over de film praten? :slightly_smiling_face:

Hmm heel afgezaagd en standaard misschien maar: wees jezelf!
Probeer gewoon kalm te blijven en relaxed. Jullie gaan gewoon samen een film kijken, op zich hoef je daar niet veel bij te praten en als je graag een gesprek op gang wil brengen kun je altijd beginnen over iets wat in de film gebeurt of waar jullie het in de smsjes over gehad hebben misschien?
In de auto kun je vragen hoe zijn dag was, wat ie gedaan heeft, welke film jullie gaan kijken, etc. Het is nog ‘vroeg’ dus echt diepgaande gesprekken zullen er in de auto waarschijnlijk nog niet in zitten:)

En verder: gewoon lekker genieten! Op mijn eerste date ben ik met een jongen de stad in gegaan om te ‘shoppen’. Hij had vroeger in mijn stad gewoond dus we wisten allebei ongeveer de weg hebben toen allerlei zijweggetjes aan elkaar laten zien en dan in elk steegje gaf hij me een dikke knuffel en gingen we door. We zijn een ijsje gaan eten en verder niet veel bijzonders.
Kortom: je hoeft niet te veel te verwachten van de eerste date, het is puur om elkaar wat beter te leren kennen en gewoon wat leuks te doen samen. Zolang je dat in je achterhoofd houdt heb je niets om je zorgen te maken. Het loopt allemaal wel vanzelf! :slightly_smiling_face:

praat over school, werk, vakantie, hobby’s noem maar op.
ik zit van tevoren ook altijd te piekeren van god waar ga ik het over hebben, maar uiteindelijk gaat het vanzelf :slightly_smiling_face:

En wordt niet onzeker als er plots van die ongemakkelijke stiltes zijn, gewoon even rond kijken, dan bedenk je vast wel weer iets om het over te hebben!

ok bedankt allemaal!!!

Laat ons weten hoe het is gegaan, ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:

heey,

Het was super gezellig gisteren! Zoals jullie zeiden, het ging vanzelf! Er viel bijna nooit een stilte, buiten de film dan.

Bedankt allemaal!

Fijn!!