Eerste date met jongen

Oke so ik ken een jongen al zo’n 2 jaar via internet. We praten elke dag uren met elkaar. Nu na een lange tijd vonden we het toch wel leuk om een keer in het echt af te spreken. Hij woont ook best dichtbij dus hij komt vanavond naar me toe. Maar ik ben ZOOO ZENUWACHTIG. Ik ben zo bang dat het niet goed gaat en in die 2 jaar is er af en toe ook wel wat meer opgebloeid dan vriendschap dus dat geeft nog een beetje ‘extra druk’. Ik ben gewoon zo bang dat ik geen idee heb wat ik moet zeggen dat ik helemaal dicht klap. Hij is ook best verlegen dus stel dat we beiden dichtklappen. Kortom iemand tips over hoe ik mn zenuwen kan bedwingen? En hoe ik het moet aan pakken? Waar kan ik sowieso over praten als ik geen idee meer heb? Ik weet dat jullie het ook niet heel goed kunnen beoordelen maar het moest er ook even uit hoor!

Jullie praten al 2 jaar lang met elkaar, dus gespreksstof is er sowieso wel toch? En zenuwachtig zijn hoort er gewoon bij, ik was voor mijn eerste date ook super zenuwachtig maar achteraf was het totaal niet nodig!

Ik ga even over mijn ervaring praten, ik heb het wel vaker gepost maar ik denk dat het misschien wel helpt:
Ik had 2 weken geleden een date met een jongen die ik al een halfjaar leuk vond, ik had hem aangesproken en we hadden een date, ik had nog nooit met hem gepraat en ik was dus super zenuwachtig. Maar toen we samen waren ging het praten gewoon vanzelf… Ik las op internet steeds dat praten wel vanzelf ging en ik dacht van nee dat kan niet, maar op het moment kwam ik er achter dat het dus wél vanzelf ging! Het klinkt nu alsof ik makkelijk praten heb als ik het zeg maar; Maak je niet teveel zorgen, het komt wel goed!

Ikzelf ben een heel verlegen persoon maar het ging gewoon heel goed. Zenuwen bedwingen tja… Ik zou gewoon er niet teveel mee bezig zijn, maar als het bijna zover is word je toch vanzelf wel weer zenuwachtig! Ik denk niet echt dat je die zenuwen kan bedwingen.
Tja dingen waar jullie over kunnen praten… Uhm hebben jullie dezelfde hobbies? Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Wat heb je die dag gedaan?
Luister vooral ook naar hem en praat niet alleen maar over jezelf! Als hij bijvoorbeeld verteld dat hij op voetbal zit of zo iets, dan kan je daar over door vragen! :slightly_smiling_face:

Geloof me het komt vanzelf allemaal wel, geniet er gewoon van! Ohja en 1 tip, zie het als een leuke avond, verwacht er niet meteen te veel van, dus heb gewoon plezier!
En super veel succes!

Dankje! Ik ga het proberen. Ik hoop zoooo dat het goed gaat xD Maar het stelt me wel al beetje gerust als ik hoor dat het bij jou ook goed gegaan is :slightly_smiling_face:

Het eerste wat ik dacht bij ‘ik ken een jongen al zo’n 2 jaar via internet’, was weet je wel zeker dat hij is wie hij zegt dat hij is?
Maargoed, Je kent hem al 2 jaar zeg je, en jullie praten elke dag uren met elkaar. Dan zal dit ook wel gebeuren op jullie date. Tuurlijk is het spannend, en ben je zenuwachtig maar probeer gewoon rustig te zijn. Alles komt goed.
Als je eenmaal bij elkaar bent en begint met praten komt het allemaal vanzelf wel goed.
Succes !

Ohja en post je hier ook hoe het ging? Ik ben wel benieuwd haha!

Dankje, ja we zien elkaar ook vaak met de cam, kennen elkaar, en het voelt ook goed. Bovendien zijn er ook andere mensen dus ik ben niet bang dat er rare dingen gebeuren. Haha ja ik zal t posten

Ik zou zeggen; laat het allemaal gewoon gebeuren en over je heen komen. Als je van te voren gaat afvragen van: Wat als dit gebeurt of wat als dat gebeurt, of hoe moet ik hem eigelijk groeten met een zoen op de wang, een knuffel of alleen een hand? Dan maak je jezelf alleen maar zenuwachtiger;) Doe kleding aan waarin je je op je gemak voelt. Dus geen high-heels als je daar nooit op loopt bijvoorbeeld… laat t allemaal spontaan gebeuren en je zult zien dat het goed komt;) Good luck!!

Oke dus het is goed gegaan! ooh poeh zo’n opluchting. Geen enkele stilte en ja voelde goed. Oh ik ben zo blij xD Super bedankt voor de steun <3

haha mooizo, ik wist het :slightly_smiling_face: