Eerste date/lange afstandsrelatie. Tips?

-

Ik zou sowieso 'ns proberen om af te spreken, ik ken mn vorige vriend ook via internet en uiteindelijk bleek t een superleuke gast te zijn in real life zeg maar. Ik zou wel eerst iemand voor de zekerheid meenemen ofzo of ergens op een openbare plaats af spreken, voor t geval dat ie niet zo echt is als je denkt haha.
Ik denk dat je uiteindelijk zo’n lange afstandsrelatie wel volhoudt als jullie echt van elkaar houden, gewoon doen! ^^

Precies! ik heb mijn vriendje ook ontmoet via internet en hij kwam bij mij thuis (vond mijn moeder wel zo veilig). Als hij je in reallife ziet weet hij ook met wat voor soort persoon hij hier aan begint. misschien dat als hij je in het echt ziet hij er veel meer voor over heeft. Ik zou alleen wel echt iets gaan doen zeg maar waarbij je actief bent want ik vond het toch wel een klein beetje ongemakkelijk en toen we tegenover elkaar aan de tafel zaten durften we niks te zeggen maar toen we gingen wandelen was het heel gezellig.

Haha jaa, iets doen is indd wel even handig! Ik sprak voor het eerst af met hem in een zwembad, we hadden beide iemand extra meegenomen, was uiteindelijk echt awesome.

Aawh wat leuk!! Ik hou superveel van zwemmen maar ik weet niet of ik het wel zou durven hoor! De eerste keer met iemand afspreken die je nooit hebt gezien en hij ziet je ook nog eens meteen in je bikini! Maar wel fijn dat jij het zo leuk hebt gehad :grinning:.

Ik heb laatst ook iemand ontmoet via internet, ik woon in Leeuwarden, hij noord-holland, en aantal dagen per week ben ik in het noord-oosten van het land… Doordeweeks zit hij helemaal in het zuiden. Toch zijn we gaan afspreken, in Zwolle.
We vonden eigenlijk beide de afstand niet zo erg, zo kunnen we de komende jaren (terwijl ik ook nog studeer) blijven focussen op onze eigen carrière/ school/ leven en dan hebben we af en toe weekenden of vakanties om elkaar beter te leren kennen. Zo kun je tenminste wel echt iets sterks opbouwen en weet je ook meteen later of jullie samen ooit sterk genoeg er voor kunnen staan. Dan over een aantal jaren kun je dan, stel het wordt meer, nadenken over verhuizen naar elkaar toe.

Plus, zo hou je de spanning er ook goed in :slightly_smiling_face: Maar dan moet je wel er mee om kunnen gaan, zelfstandig zijn, niet jaloers type zijn, je eigen vrienden en leven hebben.

Het kan heel goed werken. Denk dat je hem best een berichtje kunt sturen, misschien klikt het niet eens als je afspreekt, dan weet je het tenminste. Stel het klikt juist heel goed, zoals ik had met mijn date, dan weet je ook of het t waard is om er mee door te gaan. Dat kun je zo, naar mijn mening, nog niet zeggen zonder elkaar te ontmoeten.

Ik denk dat hij uit ‘druk’ ja heeft gezegd maar zich nu toch heeft bedacht. Ik heb dit ook ooit eens gehad dat een jongen wou afspreken, hij wou net weg gaan van huis naar het station (was ook een heel stuk verder weg) toen ik hem whatsappte dat het toch geen goed idee was…

-

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/lotgenoten-lange-afstands-relaties-266208.0.html

Hmm dunno, ik zou gewoon vragen hoezo hij ineens zo afstandelijk doet, misschien is ie juist zelf een beetje zenuwachtig ofzo, had ik ook. Ik zou niet meteen gaan denken dat ie ineens niet meer wil ofzo. Plus, als je het niet aan 'm vraagt, zul je het nooit weten:P

Als hij helemaal niet meer reageert weet je genoeg denk ik…

Gewoon aan hem vragen.
Mijn vriend ken ik via relatieplanet, nooit spijt gehad om met hem op date te zijn geweest want vanaf de eerste minuut was de klik er. Bij de 3de keer kreeg ik zijn huissleutel en ben ik er 4x per week te vinden.

Vragen en niet bang zijn. Misschien zit hij met hetzelfde probleem

-