Eerste date HELPP

Heeyy iedereen,
een jongen heeft gevraagd of we een keer af konden spreken om elkaar beter te leren kennen. Ik heb ja gezegd en we willen naar het strand gaan. Maar ik ben echt super bang dat er stiltes vallen of dat ik in een of andere genante situatie kom te zitten! Het is mn eerste date en ik ken deze jongen ook amper! Hebben jullie miss tips voor een eerste date???
alvast heel erg bedankt x

Iemand tips?

Iemand tips?

Ben je een grote prater of wat aan de verlegen kant? Juist omdat je hem niet zo goed kent, kun je hem dus alles (nouja, bij wijze van dan he!) vragen.
En je kan de omgeving ook als onderwerp gebruiken. Zoiets van; het is wel lekker weer. Zou de zee koud zijn blablabla.

Gewoon rustig blijven en gezellig doen. Als er veel stiltes vallen weet je ook dat het niet echt klikt dus het is sowieso wel nuttig en misschien wel super gezellig! Veel plezier :wink:

Als er veel (genante) stiltes vallen weet je gelijk dat jullie niet echt klikken dus dan is het de eerste en ook meteen de laatste date haha. Gewoon op je af laten komen denk ik, als er een klik is tussen jullie zal alles wel vanzelf lopen :slightly_smiling_face: Have fun!

als er veel stiltes vallen is op zich niet erg, (vind ik dan)
op het begin is het toch altijd een beetje ongemakkelijk omdat je allebei een beetje gespannen bent.
maar je weet wel of er een klik is of niet
en die klik is het belangrijkst

Zelfspot en humor hebben is belangrijk om stiltes te doorbreken.

Bedankt voor jullie tips! X

dingen vragen als wat is je lievelingsfilm/soort muziek/lievelingeten en dan rolt het gesprek vanzelf de goede kant op.

Jezelf blijven

opt stand is er altijd stilte als ik aan het zonnebaden ben :>

Oké, nee, maar begin over dingen die je interesseren, passie is altijd goed om over te hebben.

Omdat het steeds niet zo goed weer is gaan we nu dus naar zijn huis… HELP!

Misschien kun je voorstellen om film te gaan kijken? Dan zijn er in ieder geval al geen stiltes in dat moment.

Je kunt ervoor en erna altijd nog praten. En gewoon jezelf blijven ja. Praat over interesses die je hebt en stel hem vragen over dingen die hij leuk vind. Als het klikt praat je vanzelf uren achter elkaar. :slightly_smiling_face:

@Basically jaa goed plan! :wink:

heel veel plezier! wanneer is de date?

@MeMango zondag ;$

okee, op mijn eerste date met een jongen was een dubbeldate, samen met mijn vriendin en een vriend van hem. we hebben van te voren allebei gekotst omdat we zo zenuwachtig waren:’). maar achteraf was het nergens voor nodig, want het was echt super leuk. in stiltes maak je gewoon een grapje ofzo, of een opmerking over de film :wink:

Wat is zelfspot hebben? (A)

zelf·spot de; m het de draak steken met zichzelf