Eerste concert: wat meenemen enzooo?

Hoi!

Ik ga binnenkort naar m’n eerste concert :upside_down_face: Ik vroeg me af, wat moet ik allemaal meenemen, naast kaartje en ID enzo. Is eten/drinken meenemen handig? Ik heb een staanplek dus ik neem liever geen grote tas mee maar ik ben wel bang dat ik ondertussen dorst krijg ofzo. En hoelang voordat de hal opengaat moet ik aanwezig zijn? Het optreden begint om half 9, wanneer zal het ongeveer afgelopen zijn?

Ik zou het persoonlijk niet weten, maar er is een algemeen concert topic waar je wellicht je vragen beter kunt stellen.

http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/het-concert-topic-111622.0.html

In alle concertzalen waar ik ben geweest was er een tassencheck van te voren en namen ze drinken etc in. Hoe lang je van te voren aanwezig moet zijn, ligt er aan of je écht ver vooraan wil staan. Sommige mensen staan uren buiten te wachten, soms hoor je zelfs verhalen dat ze de avond van te voren er al waren.

Is er online niet ergens een tijdsschema te vinden? Hoe lang een optreden duurt hangt vaak van de artiest af.

Slotje!