Eerste BH?

Hoi,
Ik ben Eva en ik schrijf voor het tijdschrift LINDA. (de Mol). Ik herinner me nog heel goed hoe het was om voor het eerst een bh te kopen (met mijn moeder). Omdat het zo’n groots moment is in het leven van iedere jonge vrouw en iedereen die ik ken nog weet hoe het was (voor de een kwam 'ie te laat, voor de ander te vroeg, de een sprong een gat in de lucht, de ander vond het vreselijk), ga ik er een mooie reportage over maken. Hiervoor ben ik op zoek naar meiden die mee willen doen. Lijkt het je leuk om te vertellen over jouw ervaring? Stuur me dan een berichtje!
Groetjes,
Eva

Mijn verhaal is niet zo spannend.
Mijn moeder kwam gewoon een keer thuis; ’ hee ik heb een bh voor je gekocht’
‘Oke’

Ligt er aan hoe je het bedoeld?
Ik vind het prima om mijn verhaal te delen hoor, maar hele interviews lijkt me een beetje té.

Het was volgens mij bij mij niet erg bijzonder, mijn moeder had een hele futloze gekocht die ik niets vond, toen leende ik er een van een vriendin en later kreeg ik een oude van haar. Die paste ik hooguit een maand en toen ben ik samen met twee vriendinnen ze gaan kopen bij de Hema.

ik weet het niet meer:’)
Ik weet wel dat ik bh’s kopen toen ter tijd vreselijk vond…
ik was toen 10/11

Ik kreeg er een voor mijn verjaardag en hij was meteen te klein xd haha
Maarja, mijn eerste bh, wist ik veel dat die te klein was:P

Mijn moeder sleurde me mee naar de livera en toen kreeg ik zo’n sloggy topje.(oke das geen echte BH, maar zo beginnen de meeste toch?)
Einde verhaal.

Toen ik in de tweede zat, toen was ik 12 geloof ik, had een vriendin van me een bh die haar te klein was. Die heeft ze mij toen gegeven en ik merkte dat ik er ook wel een nodig had.

Mijn moeder wist eerst van niets, haha! Ze had niet in de gaten dat ik die bh iets van 3 keer aan had gehad. Uiteindelijk besloot ik om hem op de badkamer te leggen zodat mijn moeder hem zou zien. Toen ze ernaar vroeg vertelde ik dat ik hem had gekregen, en mijn moeder zei dat we binnenkort wel eens naar de stad zouden gaan voor nog een paar andere.

Haha mijn eerste bh heb ik van een vriendin gekregen. Donkerrood, heel mooi. Ik was er zo blij mee dat hem meteen aan deed en ik hem thuis direct aan mn ouders liet zien. Ik kan me nu echt niet meer indenken hoe ik het in mn hoofd haalde om hem aan mn ouders te laten zien maar oke haha :stuck_out_tongue:

Haha ik was daar HEEL laat mee, pas op mijn 16de! Mijn moeder begon er niet over, en ik wist 't niet echt… Ik droeg van die “topjes” & zag die aan als BH :stuck_out_tongue: Toen was ik met een vriendin in een winkelcentrum en liepen we daarlangs en ik zei “hee… Dat heb ik nog niet” , maar k durf die niet kopen :/" Dan uiteindelijk wel gedaan, volgens mij ook geheel de verkeerde maat :stuck_out_tongue: Daarna die 2 maanden gedragen, vond ‘t strontvervelend zitten, dat ging altijd omhoog tot aan mijn schouderbladen :") Dan had ik een best zware operatie, en ben ik ‘t weer vergeten/excuus om dat rotding niet te dragen! :’) Dus ik denk, dat ik pas echt ben begonnen rond mijn 17de :’))

Nu ik erover nadenk is dat eigenlijk echt heel slecht :stuck_out_tongue: Ik heb 'm volgens mij wel nog ergens in mijn kast liggen, die eerste :grinning:

Ik was volgens mij 12 of 13 toen ik mijn 1e bh ging dragen, het was zo’n first bra ding van de Hema en het leek meer op een topje dan echt op een bh. Ik heb hem gewoon samen met mijn moeder gehaald, dus niks bijzonders eigenlijk =)

Wow, wat begonnen jullie er allemaal laat mee. Ik begon er mee toen ik 10 was of zo, was ik nou gewoon heel vroeg of wat?

ik weet al nieteens meer hoe dat voor mij was.
ik ben nu 16 en ik weet echt niet hoe oud ik was sorry XD

T oen ging ik voor eerst bh kopen in de winkel livera.

Ik was volgens mij een jaar of 11, en ik kocht hem voor het eerst in de Hans Textiel.

Ik was 9 of 10. Een AA BH’tje met appeltjes van de hema. Ik vond het helemaal geweldig want ik wilde vanaf mijn 4e jaar al borsten. Dus toen ik eindelijk een échte BH ging kopen was ik helemaal door het dolle heen.

13 in de V&D :3
Alleen ze waren te groot hahaha ik kon ze veel later pas aan. Dus toen kochten we nog wat andere in de Hema :'D

kreeg er een paar van mijn zus die ze niet meer paste… :slightly_smiling_face:

Ik was 13, en ik kocht em samen met mn ma.
Ik was der blij mee, herinner ik me. x3

Ik wilde dr een want al mn vriendinnen hadden ze al en wilde ook van die grote, mooie, ronde borsten :’). Dus ik samen met mn ma naar de Livera. Kreeg ik zo’n futloos ding aangemeten. Bang om wat te zeggen dat ik 'm niets vond heb ik ‘m nooit gedragen. Later ooit is tijdens het winkelen in de Piet Kerkhof een leuke met een Disney figuurtje in het mandje gegooid :’).