eerste baantje, niet leuk meer. stoppen?

ik heb eindelijk een baantje als vakkenvuller kunnen regelen, maar ik vind het nu al niet leuk meer. Gisteren moest ik voor het eerst komen, hebben ze alles uitgelegd en ik snap er nu al niks meer van. Ik wil er nu al niet meer werken want:
-ik ben het enige meisje
-ik heb nu al het probleem dat ik de eerste dag niet kan omdat ik na school een toets moet inhalen en dan red ik het niet om op tijd te komen.
-ik ben bang dat mijn schoolwerk eronder gaat leiden
-ik ben bang dat ik geen tijd meer overhoud voor andere dingen.
maar in het contract staat:

[u][b]Artikel 2. Datum en Duur
De dienstbetrekking vangt aan op 05-10-2009 en is aangegaan voor bepaalde tijd namelijk voor de periode van ingang dienstbetrekking tot en met 04-04-2010. De dienstbetrekking eindigt van rechtswege bij het verstrijken van deze periode, zonder dat daarvoor handelingen van partijen noodzakelijk zijn.

Artikel 3. Proeftijd
De arbeidsovereenkomst wordt aangegaab net inachtingneming van een proeftijd van twee maanden. Gedurende dezze tijd hebben zowel werkgever als werknemer het recht om de arbeidsovereenkomsten onmiddelijk te beeindigen.[/b][/u]

Ik was eerst van plan om het een maand aan te zien, maar als mijn cijfers dan achteruit gaan, toch te stoppen. Nu twijfel ik of dat wel kan. kan iemand me hier mee helpen?

Waarom heb je dan uberhaupt een baantje genomen als je zegt dat je schoolwerk eronder gaat lijden?
Het is algemeen bekend dat je bij een supermarkt doordeweeks ook vaker moet werken, dus misschien had je je beter moeten inlichten over het hoe en wat van het baantje?

Ik zou het even navragen aan je baas hoe dat precies zit, want waarschijnlijk heb je nu een jaarcontract afgesloten.
Je kunt het toch gewoon proberen en kijken of je bepaalde afspraken kunt maken? Dat je op sommige dagen écht niet kunt werken, ofzo?
Of je moet je huiswerk inplannen?

Ja ik denk dat ik er veel te makkelijk over dacht. en ik weet ook dat het best een stomme actie is dus alsjeblieft niet dat soort reacties, daar heb ik ook niks aan. iemand mischien antwoord op mijn vraag?

je kan toch altijd wel stoppen? ze kunnen je niet dwingen om te werken lijkt me. en ik zou het nog even aankijken, misschien valt het allemaal wel mee, zitten er wel leuke jongens bij bijvoorbeeld;p en lijdt je schoolwerk er helemaal niet onder.

Als het goed is moet je gewoon die 2 maanden proeftijd werken. En dan kun jij of kan je baas altijd nog zeggen als het je niet bevalt.

Ik zou het eerst gewoon even aankijken en ik vind je redenen om direct te stoppen door school en geen vrije tijd meer onzin, want daar had je ook wel eerder aan kunnen denken ;] En ik denk dat je het gewoon eerst een paar weekjes moet doen voor je echt kunt oordelen. Succes

Mee eens

Ik zou het toch proberen!

heee,
je hebt een probleeem.
ik ga je niet afzeiken, maar je zit diep in de shit.
mensen lezen contracten dus niet goed.
zoals je zegt in artikel 10 is het voor BEPAALDE tijd, tot april volgend jaar.
DUS TOT DAN ZIT JE ERAAN VAST, ben ik bang.
als jij het contract beter had gelezen, had je kunnen zeggen maar ho ff, ik wil eerst eens kijken of het wat voor mij is.
praat met je baas/manager, en ga niet te ver op de zaken vooruit, huiswerk is er om te plannen,duss veel succes.
maar ik ben bang dat je er niet onderuit komt,
x

Ja ik zeg toch ook dat ik het eerst ga proberen. Maar mijn vraag was alleen of ik als ik het niet kan combineren met andere dingen, of ik dan alsnog kan stoppen en als dat zo is dan is er niks aan de hand.

je heb een proeftijd van 2 maanden…dus kan je al gelijk opzegge binnen die 2 maanden en dan kan je gelijk stoppen als je daar 3 maanden werkt en je zegt t op dan moet je nog een maand blijven werken zodat hun nieuwe mensen kunnnen zoeke maar nu kan je gewoon opzegge je heb een half jaar contract .

okee, wacht ik snap je vraag nu.
maargoed, proeftijd=2mnd.
als jij na een maand zegt ik wil niet meer, kan je gewoon stoppen zonder een enkel probleem.
x

Oke nou snap ik het dus niet meer. De een zegt dat ik na de proeftijd gewoon kan stoppen en de ander zegt dat ik eraan vast zit. Wat is het nou?

jij hebt niet goed gelezen, want ze heeft een proeftijd van 2 maanden waarin werknemer of werkgever het contract nog kunnen beëindigen.

je zit eraan vast, als je het NA 2 maanden opzegt, binnen een termijn van 2 mnd, is er niks aan de hand…
x

Oke bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik ga het gewoon 2 maandjes proberen en dan kijken hoe ik er dan over denk. Het komt allemaal wel goed denkik

Succes & voor de volgende keer: er beter over nadenken & goed je contract lezen voordat je tekent!

Ik ken dat probleem! De eerste werkdag van mijn eerste baantje vond ik echt verschrikkelijk. Eigenlijk wilde ik meteen stoppen, maar dat vond ik toch wel een beetje zwak van mezelf… De volgende keer was ik toch maar wel gegaan en toen was het veel leuker en er waren ook hele aardige mensen.
Ik zou als ik jou was dus nog even een tijdje aankijken. En als je het echt niet leuk vind moet je gewoon stoppen. In de eerste twee maanden mag je volgens mij meteen stoppen wanneer je wil. Daarna heb je een opzegtermijn van bijvoorbeeld 1 of 2 maanden.
Ik heb uiteindelijk toch nog een half jaar gewerkt, ik was gestopt omdat het eigenlijk toch niet zo handig was met school enzo.

Succes en kijk het inderdaad even aan. Ik heb op dit moment 2 baantjes 1 vind ik gewoon verschrikkelijk maar het verdient goed en de ander is ontzettend leuk maar vond ik het begin helemaal niets , omdat ik gek werd van regeltjes en alles dat ik doen moest. Nu werk ik er inmiddels een half jaar, vind het super leuk en heb vorige week gehoord dat ze tevreden zijn met me en ik dus meer betaald krijg. Dan denk ik terug aan die momenten dat ik ontslag wou nemen maar ben nogsteeds super blij dat ik ben gebleven. Dus denk er inderdaad goed overna, want als je dan over 3 maanden toch weer wilt werken denken ze ook : ja maar die zei de vorige keer ook gelijk af, voor haar 10 anderen. Succes ermee !

en wat betreft ontslag nemen , zeg gewoon als je je contract tekent dat je geen jaarcontract wilt. zegmaar of dat mogelijk is. trouwens de meeste mensen van deze leeftijd hebben niet eens een vast contract. want zie hoe makkelijk iedereen ontslag neemt/krijgt tegenwoordig