eerste auto

Ik heb nu net mijn rijbewijs gehaald en wil nu heel graag een autootje kopen :wink:
Mijn budget is ongeveer 1600¤. Heeft iemand tips welke ik moet kopen? Of wat was jullie eerste auto?
Ik dacht zelf aan:
Ford Ka, 2001, 80.000km
Twingo, 1998, ~90.000km
Daewoo Matiz 1999, 100.000km
Peugot 206 2001, 185.000km

Ik heb dus geen idee :stuck_out_tongue:

^ ja die vind ik ook erg interessant, maar hij heeft nogal weinig pk :slightly_smiling_face: Maar zou je hem aanraden?

185.000 km voor zo’n klein auto’tje is wel heel veel hoor, zou liever voor eentje gaan die nog onder de 100.000 zit.
En hoeveel pk is weinig pk?

Gefeliciteerd!
Als je kijkt naar de leeftijd en het aantal kilometers zou ik voor de Ford Ka gaan, alleen moet je wel van die autotjes houden (en ik vind ze persoonlijk niet zo heel mooi)
Van de andere auto’s heb ik niet heel veel verstand, maar ik zou dan denk ik zelf ook eerder voor de peugeot gaan.
Bij mij thuis rijd ik trouwens in de Opel Corsa van m’n moeder en dat vind ik persoonlijk overigens een heel fijn autotje! Niet te groot, niet te klein en je crosst er lekker mee weg :slightly_smiling_face: Misschien kun je bij een dealer ook wel wat auto’s proberen ofzo? Geen idee, maar dan kun je meteen een beetje aanvoelen hoe ze rijden.

Leuk! Ik wil ook een auto, haha maar ben 15.

Mijn eerste autootje was een Ford Fiesta uit 94. Fijne auto, maar wel zwaar zonder stuurbekrachtiging :wink:.
NU heb ik een Opel Corsa 1.2 uit 2004, mét stuurbekrachtiging haha. Vind het een hele fijne auto. Heeft dan wel niet bijzonder veel pk, maar heeft voor een 1.2 toch wel pit.

Succes en gefeliciteerd:)!

iki wil zelf een mini cooper lovely :couplekiss_man_woman:

Ik zou voor de auto gaan die de minste kilometers heeft en het nieuwst is, in jou geval (uit het lijstje) zou ik dan voor de Ford Ka gaan.

Dan zou ik voor de Ford Ka gaan

De Ford Ka is wel de beste van het lijstje, maar ik geloof dat die auto’s veel problemen hebben, zoals veel roest… Ik weet niet of ik dat risico moet nemen.
De Renault twingo heeft goede recensies, alleen vind ik hem lelijk :stuck_out_tongue:

Ik hou niet zo van die kleine autootjes. Voel ik me niet zo veilig in. Maar als ik uit dat rijtje zou moeten kiezen, zou ik toch voor de Twingo gaan, haha. Die doen me denken aan hamsters. :3

Als het om het uiterlijk zou gaan zou ik er geeneen kiezen =P Hou niet van kleine autootjes maar daar gaat het natuurlijk niet om en je kan natuurlijk ook niet gelijk in zo’n dure joekel haha^^

Ik zou de auto nemen waar de minste kilometers op staan. Dus de ford =)

Gezien het budget zou ik zoiets nemen : http://link.marktplaats.nl/441138688

Ik zou gaan voor een Twingo, dat vind ik echt leuke auto’s! En met de kilometers gaat het ook nog wel. Hij is alleen al wel oud.

whaaa idd =O

Ja die wil ik ook al… zo’n nieuwe, en als ik meer dan 22.000 euro had dan had ik er waarschijnlijk eentje… maar dat heb ik niet!

Ik heb een Suzuki Alto… eentje uit 2011.

haha nee tuurlijk zou ik ook liever een jeep willen hebben, als ik the money had :stuck_out_tongue: en de onderhoud voor een grote auto van bmw is niet bepaald goedkoop, denk aan verzekering, benzine etc. dus moet wel zo’n kleintje nemen

Ik zou voor de Ford Ka gaan! :slightly_smiling_face:

Want:

• hij is het nieuwst en heeft het minste kilometers
  • Ford Ka’s zijn ongelooflijk schattige autootjes (ik wil er al lang een :grinning:)
  • Ford is na Volvo het meest veilige merk

Dat snap ik natuurlijk ook wel. En een klein autootje is natuurlijk ook handiger in de stad en zo. Maar ik zou het wel weten :3

Ik zou voor de ford ka gaan, of de twingo.