hee hoi hoi,
ik ben 18 en dit jaar begin ik met mijn studie. meteen to the point; ik kom niet uit een rijk gezin ofzo, maar ik kan niet klagen want ik kom niets te kort. Ik kan bijvoorbeeld dit jaar studeren, zonder iets te lenen maar dat kwam ook door het (net genoeg) spaargeld van mijn pa.
dusss ik zat er eigenlijk aan te denken, was het eigenlijk niet slim genoeg voor iemand zoals ik, om eigenlijk eerst een tussenjaar te nemen en te werken (sparen voor je college geld van 4 jaar) en dan pas te studeren?
want ik ken een vriend die nu een tussenjaar heeft en die werkt wel 6 dagen per week en hij verteld dat ie wel sowieso 1000 per maand verdient, dus stel he ik werk dus een jaar 6 dagen per week, en verdient 1000 eu per maand dan verdien ik in een jaar wel 12000 euro! tuurlijk ga je dat niet alles sparen maar college geld van 4 jaar kost ongeveer wel 10.000 incl boeken en al.
dan is het eigenlijk genoeg voor je studie van 4 jaar lang, want volgendjaar bijvoorbeeld weet ik niet zeker of ik weer niet hoeft te lenen, misschien wel? want lenen → kost geld.
dus wat denken jullie? wat is jullie mening? was het eigenlijk veel slimmer geweest om een jaar te werken voor je college geld dan pas te studeren? of vinden jullie dat andersom slimmer is? waarom?
ben benieuwd!!