Eerst seks dan relatie?

Wat vinden jullie? Eerst seks dan relatie of juist andersom? Hoe ging het bij jullie toen jullie aan het daten waren?

Voor mij; eerst relatie dan seks.

Oké, waarschijnlijk vinden jullie dit heel stom maar…

Mijn eerste keer (ik was 21, ja) was met mijn huidige vriend. Toen hadden we nog geen relatie, maar het is er wel op uitgelopen. Had een goed gevoel erbij en gelukkig is het zo gelopen haha.

Ik zie wel hoe het loopt.

Relatie en dan seks.

Ik denk ook relatie en dan seks.

Voordat ik seks had; eerst een relatie, dan seks. Nu heb ik ook gewoon seks terwijl ik geen relatie heb, dus het kan alle kanten op. :’)

Sowieso eerst relatie

Mijn principe is zelf eerst een relatie en dan pas seks maar daar heb ik me ook niet altijd aan gehouden

Hier net hetzelfde! Ik was 20, ik denk dat het ook wel van de leeftijd afhangt. Op mijn 15 had ik dit nooit gedaan, maar op mijn 20 voelde ik mij er inderdaad goed bij en was er ook gewoon klaar voor.

Het fijnste is natuurlijk eerst een relatie en dan seks. Maar bij mij is het bijna nooit in die volgorde gegaan :’)

Over het algemeen zou ik zeggen eerst relatie dan seks, zo is het bij mij ook voor het eerst gebeurt.
Met mijn huidige vriend is het andersom gegaan. We waren namelijk al 6 jaar goede vrienden, in een dronken bui hebben we gezoend en daarna zijn we gaan daten. Toen heb ik eerst seks gehad, maar ik was er zeker van dat we een relatie zouden krijgen, dus het voelde wel goed. :wink:

Maar wat dan als je er achter komt dat de seks zwaar kloten is? :’)

Precies dat. Met mijn huidige vriend heb ik seks gehad voordat we echt iets kregen en zou het zo weer doen.

Verschilt per situatie denk ik. Ligt er bv. aan wanneer je echt een relatie hebt, is dat als je een paar dates hebt gehad of als je na een paar maanden echt zegt dat je een relatie hebt?

Voor mij is het nu eerst relatie dan seks, maar andersom zou ik er ook geen problemen mee hebben. Je ziet vanzelf hoe het loopt.

Dan maak je het uit als het zo’n big deal is en je er niet aan denkt te kunnen werken. Het is niet dat je getrouwd bent.